کد خبر: 404563
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۶:۰۳:۲۱
| |

نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می‌کند

کمیسیون انتخابات نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) از یک سری تدابیر ایمنی سلامت جدید با هدف اجازه به برگزاری انتخابات سراسری این کشور مطابق برنامه‌ریزی در ماه سپتامبر به رغم تداوم تهدید شیوع کرونا ویروس رونمایی کرد.

نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می‌کند
کد خبر: 404563
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۶:۰۳:۲۱

اعتمادآنلاین| جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند پیشتر در ماه ژانویه برگزاری انتخابات سراسری 19 سپتامبر این کشور را اعلام کرد اما در آن زمان هنوز بحران شیوع کرونا ویروس تشدیدنشده بود. او بارها تاکید کرده بود قصد تغییر تاریخ برگزاری این انتخابات را ندارد.

در حالی که نیوزیلند قرار است به اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با شیوع کرونا بعد از هفت هفته طی روزهای آینده پایان دهد، کمیسیون انتخابات این کشور اعلام داشته مذاکراتی را مقامهای بهداشت و درمان آنجا به هدف چگونگی اجرای ایمن انتخابات سراسری داشته است.

این نهاد عنوان کرد: انتخابات امسال به سبب ویروس کووید-19 به شکلی متفاوت برگزار می شود و مجموعه‌ای از تدابیر برای کمک به حفظ امنیت سلامت مردم به کار گرفته خواهد شد.

آلیشیا رایت، رئیس کمیسیون انتخابات نیوزیلند اظهار کرد، این تدابیر شامل مدیریت صف‌بندی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ضدعفونی‌کننده های دست در کنار صندوقهای اخذ رای و ارائه تجهیزات حفظ سلامت شخصی به کارکنان حوزه‌های رای گیری می‌شوند.

مقام‌های نیوزیلند همچنین رای‌گیری زودهنگام و رای‌گیری پستی را نیز به ویژه برای افراد سالمند و افراد دچار مشکلات پزشکی توصیه کرده‌اند.

این خط مشی‌ها دیگر فعالیتهای انتخاباتی نظیر فعالیت کمپینها، تجمعات احزاب و تبلیغات خانه به خانه را در بر نمی‌گیرند.

آردرن امروز خطاب به خبرنگاران گفت، «تا حد مختصری» مساله برگزاری انتخابات را مورد ملاحظه قرار داده است.

او تصریح کرد: احساس من این است که تا انتخابات مدت زیادی باقی مانده و تصور کنید که در بحبوحه شیوع جهانی کرونا ویروس این مساله‌ای نیست که بخواهم ذهنم را مشغول آن کنم.

نظرسنجی‌هایی که اوایل سال جاری میلادی قبل از درگیر شدن نیوزیلند با شیوع کرونا انجام شدند نشان دادند حزب چپ میانه‌روی کارگر متعلق به آردرن در پشت سر رقیبش یعنی حزب ملی قرار داشته اما با کمک شرکای ائتلافی خود قادر به اکتساب یک پیروزی شکننده خواهد بود.

نخست وزیر 39 ساله نیوزیلند تحسین جهان را از بابت مدیریت قاطعش برای پاسخ به شیوع کرونا ویروس به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها