داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصولگرایان با اهرم تبلیغاتی عملکرد مجلس دهم را به اصلاح‌طلبان نسبت داد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: اصلاح‌طلبان در قدرت نبودند که از آنها انتظار برود کاری انجام دهند و از آنها مطالبه مسئولیت شود. این موضوع از شانتاژهای خبری و تبلیغاتی طیف مقابل است که انتظارات را آنقدر از جریان اصلاحات بالا برده‌اند که در شرایطی که اصلاح‌طلبان در قدرت نیستند از آنها طلب مسئولیت می‌کنند.

اصولگرایان با اهرم تبلیغاتی عملکرد مجلس دهم را به اصلاح‌طلبان نسبت داد
کد خبر: 404648
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۰:۳۳:۵۴

اعتمادآنلاین| «داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تحلیل برخی مبنی بر از دست رفتن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان فرصتی پیدا نکردند که خود را در معرض رای مردم قرار دهند تا الان از آنها مسئولیتی مطالبه شود. آنچه در مجلس دهم اتفاق افتاد نهایتا یک سوم کرسی‌های در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و مجلس دهم مجلسی نبود که در اختیار اصلاح‌طلبان باشد. تفاوتی که با دوره‌های قبل ایجاد شد این بود که تعداد اصلاح‌طلبان از یک اقلیت کم‌جمعیت در مجالس گذشته به اقلیت پرتعدادی ارتقا پیدا کردند.

قنبری با بیان اینکه منطق حاکم بر مجلس منطق اکثریت است، اظهار داشت: نمی‌توان از یک اقلیت انتظار داشت که نقش اکثریت را ایفا کند. جریان رقیب اصلاحات با توجه به اهرم‌ها و ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار داشت عملکرد مجلس دهم را به اصلاح‌طلبان نسبت داد و به نوعی تلاش کرد این عملکرد را ضعیف جلوه دهد. البته من قصد دفاع ندارم هر چند که معتقدم مجلس دهم به مراتب بهتر از مجلس نهم عمل کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد مجلس دهم را نسبت به مجلس نهم بهتر دانست و عنوان کرد: در مجلس دهم عملی در راستای مقابله با منافع ملی صورت نگرفت. اصلاح‌طلبان در قدرت نبودند که بخواهند در ارتباط با عملکرشان پاسخگو باشند، عملکرد دیگران را نمی‌شود اصلاح‌طلبان پاسخ دهند.

او افزود: اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگراها بوده و اگر ایرادی به آن وارد است ایراد به اصولگرایان است نه به اصلاح‌طلبان. اصلاح‌طلبان در مجلس دهم توانستند نقش نسبتا خوبی را ایفا کنند اما مشکل این است که جایگاه مجلس روزبه‌روز تضعیف می‌شود و اینکه اصلاح‌طلبان نتوانستند کاری بکنند باید توجه کرد که اصلاح‌طلبان نیز مثل باقی مردم هستند و پایگاهشان در میان مردم و جایگاهشان مانند باقی مردم است و از کسی که در قدرت نیست نمی‌توان انتظار داشت که کاری بکند.

قنبری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در قدرت نبودند که از آنها انتظار برود کاری انجام دهند و از آنها مطالبه مسئولیت شود، توضیح داد: این موضوع از شانتاژهای خبری و تبلیغاتی طیف مقابل است که انتظارات را آنقدر از جریان اصلاحات بالا برده‌اند که در شرایطی که اصلاح‌طلبان در قدرت نیستند از آنها طلب مسئولیت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اصلاحات به مثابه یک ضرورت گفت: بحث اصلاحات به شکل جدی باید مورد توجه تمام جریان‌های سیاسی کشور قرار بگیرد و یک نیاز اساسی است. اصلاحات تنها راه نجات سیستم و کشور است و کسی غیر از این فکر کند هم به کشور آسیب می‌زند و هم به جمهوری اسلامی.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها