کد خبر: 404710
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| افزایش خدمات پزشکی آنلاین در دوران قرنطینه در جهان

خدمات پزشکی در دوران شیوع کرونا اهمیتی بیش از پیش یافته است. ارائه سرویس‌های از راه دور و معاینه بیمار از طریق تماس تصویری به بیمارانی که مبتلا به ویروس کرونا نیستند امکان داده تا بتوانند بدون مراجعه به پزشک درمان شوند.

ویروس کرونا| افزایش خدمات پزشکی آنلاین در دوران قرنطینه در جهان
کد خبر: 404710
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - ویروس کرونا تغییرات زیادی در زندگی عادی ما رقم زد، از خرید مواد غذایی گرفته تا کوتاه کردن موها. یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی است. از آنجا که مردم در دوران شیوع ویروس کرونا کمتر به بیمارستان‌ها و ‌مطب پزشکان می‌روند، خدمات پزشکی به صورت آنلاین عرضه می‌شود. ما در تماس‌های ویدئویی پزشکان را می‌بینیم و آنها معاینه‌مان می‌کنند. ما به صورت آنلاین با روبات‌های پزشکی حرف می‌زنیم و بدین صورت از مراجعه حضوری به پزشکان در دوران شیوع ویروس کرونا اجتناب می‌کنیم.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، کریستیانو آمون، مدیر کوآلکام (Qualcomm)، درباره نقش گوشی‌های تلفن همراه در ظهور پدیده پزشکی از راه دور صحبت کرده است. او گفته، بسیاری از موارد با فناوری 4جی و وای‌فای که امروزه در اختیار داریم امکان‌پذیر است، اما وقتی 5جی به طور گسترده در دسترس همه باشد مسائل بدون اشکال پیش می‌رود. این امر باعث می‌شود که پزشکان بتوانند در زمان مقتضی با بیماران ارتباط برقرار کرده و از راه دور بیماری آنها را کنترل کنند.

پزشکی

آمون می‌گوید: «همه این اقدامات به دلیل شیوع بیماری کووید-19 تسریع شده است. ما انتظار نداشتیم که پزشکی از راه دور (Telehealth) تا پنج یا 10 سال آینده فراگیر شود. امروز شاهد این جهش هستیم و مردم می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند به بهبود این امکانات کمک کنند.»

هفت میلیون بیمار در سال 2018 به نوعی از خدمات پزشکی از راه دور در آمریکا استفاده می‌کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد. بیش از نیمی از بیمارستان‌های ایالات متحده از انواع پزشکی از راه دور استفاده می‌کنند که فقط در ایالات متحده آمریکا در هر ایالت بیش از 200 شبکه از راه دور وجود دارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، در ماه مارس، 200 میلیون دلار بابت کمک به سازمان‌های بهداشتی از راه دور برای مبارزه با کووید-19 اختصاص داد. این سازمان گفته است که این خدمات برای کمک مستقیم به بیماران مبتلا به کووید-19 و همچنین بیمارانی که در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند استفاده شده است.

پزشکی

5جی می‌تواند نقطه قوت برخی از این فناوری‌ها باشد. شرکت‌های ارائه‌دهنده 5جی قول داده‌اند که سرعت، پوشش و پاسخگویی شبکه‌های بی‌‌سیم را به طرز چشمگیری تقویت کنند. این نسل جدید از فناوری‌های بی‌سیم می‌تواند 10 تا 100 برابر سریع‌تر از یک اتصال سلولی معمولی اجرا شود و همچنین باعث می‌شود سرعت اتصال یک دستگاه با سرعت یک میلی‌ثانیه برای شروع بارگیری یا بارگذاری شما افزایش یابد. از زمان معرفی 4جی از یک دهه قبل این مهم‌ترین پیشرفت در فناوری شبکه تلفن همراه است و امسال در سراسر جهان به اجرا درمی‌آید.

وقتی صحبت از سلامت به میان می‌آید 5جی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در زمان مقتضی بسیار اهمیت پیدا می‌کند و برای مواردی مانند استفاده از دستگاه‌های سونوگرافی قابل حمل یا تشخیص سکته مغزی در خانه‌ بسیار مهم است. خدمات 5جی با تصویربرداری پیشرفته و امکان ارسال اطلاعات در همان زمان به پزشکان می‌تواند از پهنای باند و پاسخگویی بالای شبکه بهره‌مند شود و سپس تمام داده‌هایی را که از حسگرها در سراسر بدن و خانه شما جمع‌آوری شده منتقل کند.

پزشکی

آمون توضیح می‌دهد، این کار در کره‌جنوبی به صورت آزمایشی برای دریافت چگونگی استفاده سریع هنگام شیوع بیماری همه‌گیر صورت گرفته است. اولین بیماران آی‌سی‌یو از دوربین‌های 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند که به شبکه 5جی وصل می‌شوند تا داده‌ها در زمان مقتضی تبادل یابد. این اطلاعات را می‌توان از طریق پنل بررسی در مکان‌های مختلف برای پزشکان ارسال کرد تا این اطمینان حاصل شود که از روش درمانی مناسب استفاده می‌شود. 5جی به دلیل نبود تاخیر تکنولوژی، پهنای باند بالا و سرعت بارگذاری سریع این امکان را فراهم آورده است.

آمون می‌گوید: «ما انتظار داریم که برخی از این فناوری‌ها در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا نیز در حال آزمایش باشد. اساساً فکر می‌کنم در تمام موارد استفاده 5جی که در مورد آنها صحبت کردیم، این بیماری همه‌گیر فوریتی به وجود آورد و انجام امور پزشکی تسریع یافته است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها