نخست‌وزیر عراق| سفیر ایران درباره توافق تهران با واشنگتن چه گفت؟

سفیر ایران در بغداد با بیان اینکه هیچ توافقی با واشنگتن درباره تعیین الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق صورت نگرفته، گفت اعمال فشار آمریکا برای محروم کردن عراق از واردات منابع انرژی ایران، بی‌تاثیر است.

نخست‌وزیر عراق| سفیر ایران درباره توافق تهران با واشنگتن چه گفت؟
کد خبر: 404776
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۶:۳۳:۲۱

اعتمادآنلاین| «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با شبکه العالم تاکید کرد که آمریکا فشار زیادی می‌آورد تا عراق را از منابع انرژی که از ایران وارد می‌کند، محروم کند، اما اعمال فشارها هیچ تاثیری ندارد.

مسجدی تاکید کرد که هیچ توافقی با واشنگتن درخصوص تعیین «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر عراق، صورت نگرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت کاظمی از سوی همه گروه‌های سیاسی مورد حمایت قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که به دنبال این مسئله عراق شاهد ثبات و امنیت باشد.

سفیر ایران در عراق افزود: به رغم تلاش‌های فراوان آمریکا برای اعمال فشار علیه عراق، واشنگتن نمی‌تواند درخصوص تحریم علیه عراق که به آن اشاره داشته اقدامی انجام دهد، به ویژه در شرایط کنونی بغداد به انرژی و برقی که از سوی ایران و با قیمت رقابتی دریافت می‌کند، نیازمند است.

مسجدی همچنین تصریح کرد که انتظار می‌رود تعامل دولت جدید عراق با ایران مثبت باشد و توافقاتی درخصوص تحکیم روابط دوجانبه در قالب توافق‌های جدید صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها