ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا:

لایحه تحریم‌ چین به دلیل شیوع کرونا را بررسی می‌کنم

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد:لایحه اعمال تحریم علیه چین در رابطه با شیوع کرونا ویروس هنوز به دست او نرسیده است اما قطعا آن را بررسی خواهد کرد.

لایحه تحریم‌ چین به دلیل شیوع کرونا را بررسی می‌کنم
کد خبر: 404806
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۰۹:۱۱:۰۳

اعتمادآنلاین| ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: لایحه‌ای به منظور تحریم چین، قطعا مورد بررسی من قرار می‌گیرد. آن را هنوز ندیده‌ام.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، لایحه اعمال تحریم علیه چین در رابطه با شیوع کرونا ویروس هنوز به دست او نرسیده است اما قطعا آن را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: من به سناتور لیندسی گراهام احترام می‌گذارم و قطعا این مورد را بررسی خواهم کرد. لایحه‌ای به منظور تحریم چین، قطعا مورد بررسی من قرار می‌گیرد. آن را هنوز ندیده‌ام.

روز سه‌شنبه سناتورهای آمریکایی شامل لیندسی گراهام، تام تیلیس، سیندی هید-اسمیت، مایک براون، ریک اسکات، استیو دینز، تاد یانگ، جیم اینهوفه و راجر ویکر گفتند لایحه‌ای را آماده کرده‌اند که به دونالد ترامپ اجازه می‌دهد در صورتی که چین همکاری نکرده و تمام حوادث مرتبط به شیوع کروناویروس را اعلام نکند، این کشور را تحریم کند.

وزارت خارجه چین اما به این لایحه اعتراض کرده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه گفت: این لایحه که از سوی چندین سناتور مطرح شده، به طور کلی حقایق را نادیده می‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند تحقیقات را با فرض گناه آغاز کنند تا مسؤولیت خود در مورد ناکامی در مبارزه با این همه گیری را به گردن چین بیندازند. ممکن نیست. ما اعتراض قاطع خود را ابراز می‌کنیم.

برخی از اعضای دولت ترامپ از جمله شخص رئیس جمهوری آمریکا و تعدادی از رسانه‌های آمریکایی، مرتبا چین را عامل شیوع کرونا به تصویر می‌کشند و از عملکرد ضعیف آن در این بحران انتقاد می‌کنند.

سناتورهایی که لایحه پاسخگو کردن چین بابت شیوع کووید-19 را ارائه دادند، بارها چین را به پنهان کردن داده‌ها و حتی ساخت این ویروس متهم کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها