دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا:

دولت افغانستان باید بتواند از خود و کشور دفاع کند

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. ما همچون یک نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی‌جنگیم؛ ما نیروی پلیس در افغانستان هستیم و در مرحله‌ای، آن‌ها باید بتوانند که از کشور خودشان مراقبت کنند و آن‌ها باید بتوانند که از کشورشان پاسبانی کنند.

دولت افغانستان باید بتواند از خود و کشور دفاع کند
کد خبر: 404913
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه بعد از دیدار با فرمانداران کلورادو و داکوتای شمالی به این سوال پاسخ گفت که با توجه به انفجارهای اخیر در افغانستان آیا او نگران توافق صلح و احتمال از بین رفتن آن هست یا خیر.

ترامپ گفت: خب افغانستان، ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. ما همچون یک نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی‌جنگیم؛ ما نیروی پلیس در افغانستان هستیم و در مرحله‌ای، آن‌ها باید بتوانند که از کشور خودشان مراقبت کنند و آن‌ها باید بتوانند که از کشورشان پاسبانی کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: اما ما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم؛ ما قرار بود مبارز باشیم. و ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. بنابراین، نمی‌دانم، باید ببینیم چه می‌شود. انفجارهایی در کابل داشته‌ایم، تعدادی بوده است. فهمیدم که انفجارهای بزرگی بوده است.

دونالد ترامپ افزود: اما باز هم می‌گویم که شما روی دولت حساب می‌کنید که بتواند از خودش حفاظت کند و گمان می‌کنم آن‌ها دوره دشواری دارند. دوباره می‌گویم که ما بهترین نیروی مبارز در جهان هستیم. ما نیروی پلیس نیستیم که در جایی بمانیم و از خیابان‌ها پاسبانی کنیم و بخواهیم چراغ راهنمایی و رانندگی و ترافیک را کنترل کنیم. این کاری نیست که ما باید انجام دهیم. اینکه آنجا برای مدت طولانی بمانیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: همانطور که می‌دانید، نیروهایمان اندکی کاهش یافته‌اند. ما مسیر کاهش را طی می‌کنیم. و افراد زیادی بازگشته‌اند، ما آنها را برگردانده‌ایم. اما این دولت باید بتواند، روزی در مقطعی از زمان، کاری برای خودشان کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها