چرا آمریکا پرتاب ماهواره نور را کم اهمیت جلوه می‌دهد؟

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تلاش آمریکایی‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن پرتاب ماهواره نور چه بسا به نوعی دلداری دادن به صهیونیست‌ها باشد.

چرا آمریکا پرتاب ماهواره نور را کم اهمیت جلوه می‌دهد؟
کد خبر: 404945
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۰۹:۵۰:۳۱

اعتمادآنلاین| سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی که دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفق اولین ماهواره نظامی ایران را کم اهمیت جلوه دادند، گفت: پرتاب موفق اولین ماهواره نظامی ایران از سوی سپاه که با موشک سه مرحله‌ای صورت گرفت در ابعاد مختلف دارای اهمیت است و ایجاد یک موازنه جدید در منطقه و جهان را نشان می‌دهد.

وی افزود: تغییر موازنه به نفع آمریکایی‌ها نیست زیرا آنها با ایران هراسی در منطقه حضور یافته‌اند و قبل از این حضور، ثروت تعدادی از کشورهای منطقه‌ای را چپاول می‌کنند و به نحو توهین آمیزی سرمایه ملت‌های منطقه را تصاحب می‌کنند و توجیه آنها حفظ امنیت کشورها است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه موفقیت سپاه پاسداران در پرتاب موفق ماهواره، و شکست آمریکا در برابر ایران ناتوانی آنها را نشان داد و موازنه جدیدی در منطقه شکل داد، اظهار داشت: به همین دلیل آمریکایی‌ها برای توجیه حضورشان در منطقه به سمت کتمان درمانی در رویارویی با موازنه جدید پیش رفته‌اند.

سردار سنایی راد گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این مهم تاکید داشته که قدرت ایران برای امنیت منطقه است و حاضر است برای ارتقاء امنیت جمعی با کشورهای منطقه همکاری داشته باشد. تلاش آمریکایی‌ها برای کم جلوه دادن موفقیت‌های سپاه شاید به نوعی دلداری به سران کشورهای مرتجع منطقه باشد.

وی تاکید کرد: پذیرش این سطح از قدرت و توانمندی ایران از سوی آمریکا اثبات کننده بیهودگی حضور آنها در منطقه و اثبات پرخطر بودن مداخلات منطقه‌ای آنهاست. به نظر می‌رسد بر همین اساس تلاش می‌کنند تا موفقیت‌های ایران اسلامی را کم جلوه بدهند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران که از آن جمله می‌توان به پرتاب موفق ماهواره اشاره کرد به نوعی اثبات کننده بی نتیجه بودن تحریم‌های همه جانبه آمریکا علیه ایران است. پرتاب این ماهواره نشان داد ایران به سطح بالایی از فناوری چندبعدی و چند سطحی دست یافته است. به همین دلیل آمریکایی‌ها برای اینکه سیاست‌های شکست خورده خود را در منطقه توجیه کنند و بخواهند اعلام کنند که فشار حداکثری و تحریم همه جانبه بی نتیجه نبوده است به سمت کتمان پیشرفت‌های ایران رفته‌اند تا از این طریق همان مسیر غلط قبلی را ادامه و آن را توجیه کنند.

سردار سنایی راد با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی در موفقیت تزریق ماهواره از سوی نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: پنتاگون و مراکز علمی آمریکا بر موفقیت‌آمیز بودن پرتاب ماهواره از سوی ایران اذعان کرده‌اند. این ماهواره مرتباً از فراز سرزمین‌های اشغالی عبور می‌کند. در صورتی که صهیونیست‌ها با چالش جدید خودساخته ای روبرو هستند و آن هم الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است که با آگاهی ملت‌های جهان پژواک و بازتاب‌های بسیار منفی برای آنها داشته است.

وی تصریح کرد: عبور ماهواره نور از فراز سرزمین‌های اشغالی برای آنها تولید ناامنی می‌کند و تلاش آمریکایی‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن دستاورد نیروی هوافضای سپاه چه بسا به نوعی دلداری دادن به صهیونیست‌ها باشد که سران آمریکا دنبال می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها