آمریکا داعش را مسئول حملات اخیر در افغانستان معرفی کرد

شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان از طرف آمریکا به عنوان مسئول حمله تروریستی وحشتناک اخیر به یک بیمارستان در پایتخت این کشور معرفی شد.

آمریکا داعش را مسئول حملات اخیر در افغانستان معرفی کرد
کد خبر: 404950
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| آمریکا شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان و نه طالبان را به عنوان مسئول حمله تروریستی وحشتناک اخیر به یک بیمارستان در پایتخت این کشور که به کشته شدن دو نوزاد انجامید معرفی کرده و خواستار تداوم فرآیندپردردسر صلح در این کشور و مذاکره با شبه نظامیان طالبان شد.

هنوز مشخص نیست آیا این بیانیه آمریکا برای تقویت تلاش‌های صلح افغانستان و لغو تصمیم دولت کابل برای از سرگیری عملیات‌های نظامی خود علیه طالبان کافی است یا خیر.

زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گروه تروریستی داعش را مقصر حمله به بیمارستان شهر کابل و همچنین بمب‌گذاری انتحاری دیگری علیه یک مراسم خاکسپاری در استان ننگرهار افغانستان طی روزهای گذشته معرفی کرد.

او در اظهاراتی در توئیتر تصریح کرد، شاخه داعش در افغانستان با هر گونه توافق صلح با شبه نظامیان طالبان مخالف بوده و به دنبال رقم زدن یک جنگ فرقه‌ای به سبک اتفاقات چند سال پیش عراق در افغانستان است.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در توئیت‌هایش نوشت، ارزیابی آمریکا این است که شاخه گروه داعش در افغانستان این حمله‌های خون‌بار را انجام داده است.

او در توییت‌هایش به انگلیسی، فارسی و پشتو نوشته است: "داعش نشان داده که یک الگو در ترجیح‌دادن این سبک حمله‌های فجیع علیه شهروندان غیرنظامی دارد و تهدیدی برای مردم افغان و برای جهان است."

خلیل‌زاد گفت که "به جای افتادن در دام داعش و به تاخیر انداختن یا ایجاد موانع برای صلح، افغان‌ها باید با هم یک‌جا شوند تا این تهدید را شکست دهند و فرصت تاریخی صلح را دنبال کنند."

حکومت افغانستان گروه طالبان را مسئول این حمله‌ها می‌داند که روز سه‌شنبه جان ده‌ها تن را گرفت.

رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به حملات انتحاری روز سه‌شنبه به نیروهای امنیتی دستور داد تا وضعیت عملیاتی خود را از حالت "دفاعی" به وضعیت "تهاجمی" تبدیل کنند و مواضع طالبان و سایر گروه‌های به گفته او "تروریستی" را مورد حمله قرار دهند.

اما طالبان حمله‌های اخیر را محکوم و دست‌داشتن در آنها را تکذیب کرده و این موضع غنی را اعلان جنگ تمام‌عیار خوانده و گفته که کاملا آماده مقابله است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها