«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| ژاپنی‌ها دوچرخه تاشو اختراع کردند+ عکس

مخترعان در ژاپن موفق شدند وسیله نقلیه قابل حمل بسازند تا علاوه بر حل مشکل ترافیک خیابان‌های ژاپن مردم این کشور از این پس بتوانند وسیله نقلیه خود را در یک کوله‌پشتی کوچک با خود به همراه داشته باشند.

دور دنیا| ژاپنی‌ها دوچرخه تاشو اختراع کردند+ عکس
کد خبر: 404994
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مخترعان در ژاپن موفق شدند وسیله نقلیه قابل حمل بسازند تا علاوه بر حل مشکل ترافیک خیابان‌های ژاپن مردم این کشور از این پس بتوانند وسیله نقلیه خود را در یک کوله‌پشتی کوچک با خود به همراه داشته باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، یک گروه تحقیقات ژاپنی موفق شد دوچرخه برقی‌ای بسازد که در پایان استفاده از آن در یک کوله‌پشتی کوچک قرار گرفته و صاحبش آن را با خود حمل کند.

محققان دانشگاه توکیو توانستند این دوچرخه تاشو را با هدف به کارگیری در مسافت‌های کوتاه حداکثر تا یک مایل بسازند.

وسیله مذکور مستطیل‌شکل است و از پارچه «پلی اورتان حرارتی» (polyurethane) ساخته شده است که در زمان استفاده با یک تلمبه پدالی باد و برای حمل نیز باد آن خالی می‌شود.

به گفته مخترعان، این دوچرخه دارای 4 چرخ پلاستیکی است که در زیر بخش قابل باد شدن تعبیه شده است. همچنین یک موتور کوچک الکتریکی و یک دستگاه کنترل بی‌سیم که روی دسته قرار می‌گیرد همراه خود دارد.

این دو چرخه طی یک دقیقه باد شده و حدود 5/5 کیلوگرم هم وزن دارد و برای استفاده همزمان افراد از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی همچون مترو و اتوبوس ساخته شده تا صاحب آن به راحتی قادر به حمل آن در داخل این وسایل باشد.

دوچرخه 1

دوچرخه 2

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها