کد خبر: 404998
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۲:۳۶
| |

علی ربیعی، سخنگوی دولت:

اعضای دولت دخالتی در چینش مجلس یازدهم ندارند

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه دولت به همه تصمیمات مجلس احترام می‌گذارد، بیان کرد: اعضای هیأت دولت هیچ دخالتی در اینکه چه کسانی در مجلس و در چارچوب کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه قرار بگیرند، نخواهند کرد.

اعضای دولت دخالتی در چینش مجلس یازدهم ندارند
کد خبر: 404998
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۲:۵۲:۳۶

اعتمادآنلاین| علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به همکاری‌های دولت با مجلس یازدهم بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که ما قطعاً باید در مورد آن با مجلس آینده بتوانیم به طور مشترک به پشتوانه‌های قانونی دست یابیم و دولت بتواند عملیات اجرایی آن را انجام دهد، موضوع اشتغال و تولید است.

سخنگوی دولت با تاکید بر ضربه‌‌ای که همه کشورها بعد از شیوع کرونا ار نظر اقتصادی خورده‌اند، گفت: ویروس کرونا به اقتصاد در دنیا لطمه زد و بخشی از آن در حوزه نفت دامن کشور ما را هم گرفت در کنار آن در دو سال اخیر با خشن‌ترین تحریم‌ها روبرو بودیم بنابراین برای پاسخ به نیازهای جامعه و کاهش فشارهای خارجی، نیازمند به دستاوردهای جدید در حوزه تولید هستیم.


او درباره ایجاد اشتغال‌‌های جدید با توجه به شرایط موجود کشور بیان کرد: به همین منظور برنامه‌هایی در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات به ویژه خدمات مولد، طراحی شده است تا بتوانیم اشتغال جدید ایجاد کنیم.


ربیعی با بیان اینکه دنیا در روزهای کرونایی نشان داد که اگر ما نتوانیم نیازمندی‌های خودمان را خودمان تأمین کنیم در شرایط حاد هیچ کشوری به داد کشور دیگر نمی‌رسد، افزود: بنابراین در شرایط جدید کرونایی و تحریم باید برنامه‌های لازم را در زمینه‌های اشتغال، تولید و صادرات جدید طراحی و اجرا کنیم.


سخنگوی دولت درباره محدوده همکاری‌های دولت و مجلس یازدهم توضیح داد: رفع موانع حقوقی و قانونی تولید و ایجاد امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از زمینه‌های همکاری با مجلس جدید است.


ربیعی با تاکید بر اینکه در بودجه‌های سالیانه، در شرایط تحریم و عبور جهشی از فشار اقتصادی ناشی از کرونا نیاز است که برخی تصمیمات مشترک را با مجلس اتخاذ کنیم، ادامه داد: برای بودجه سال 99 نیازمند تغییراتی هستیم که کسری بودجه را پوشش دهیم و حتماً مجلس آینده در این زمینه می‌تواند با دولت همکاری کند تا با یک بودجه متعادل تملک دارایی‌ها و کارهای عمرانی را دنبال کنیم.


ربیعی همچنین در ادامه با بیان اینکه دولت به همه تصمیمات مجلس احترام می‌گذارد، گفت: اعضای هیأت دولت هیچ دخالتی در اینکه چه کسانی در مجلس و در چارچوب کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه قرار بگیرند نخواهند کرد.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها