«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| مبتلایان به چه بیماری‌هایی بیشتر در معرض ابتلا به کووید-19 قرار دارند؟

مطالعات انجام‌شده نشان داده است افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-19 قرار گرفته‌اند. این افراد باید با رعایت توصیه‌های بهداشتی مراقب جان خود و خانواده‌شان باشند.

ویروس کرونا| مبتلایان به چه بیماری‌هایی بیشتر در معرض ابتلا به کووید-19 قرار دارند؟
کد خبر: 405005
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - همه افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به یک روش مشخص بیمار نشده‌اند. هر روز داده‌های جدیدی درباره ویروس کرونا منتشر می‌شود. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) و سایر منابع پزشکی اظهار داشته‌اند که افراد مسن در صورت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر در معرض خطر قرار دارند. همچنین مشخص شده است که افراد دارای شرایط پزشکی خاص در هر سنی که باشند، بعد از ابتلا به ویروس کرونا نیز مستعد ابتلا به عوارض جدی خواهند بود.

اعتمادآنلاین به نقل از «world atlas» گزارش می‌دهد که موسسه خانواده کایزر پیش‌بینی کرده است تقریباً از هر 10 بزرگسال بالای 18 سال چهار نفر در معرض خطر قرار دارند که افراد بالای 60 سال و کسانی که بیمار هستند نیز از این جمله‌اند.

شرایط پزشکی پرخطر

کرونا

مایکل هاچمن، دکتری عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه کِک کالیفرنیای جنوبی، توضیح می‌دهد که با افزایش سن افراد سیستم ایمنی بدن آنها تغییر می‌کند که این امر مبارزه با عفونت‌ها را دشوار می‌کند. کسانی که وضعیت سلامت نامناسبی دارند نیز برای مبارزه با بیماری و بهبود از آن شرایط دشوارتری را تجربه می‌کنند.

گروه‌های پرخطر متشکل از همه گروه‌های سنی هستند که عبارت‌اند از افرادی که مشکلات زیر را دارند:

1- سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند کسانی که بیماری‌هایی چون سرطان یا مشکل در یکی از اعضای بدن یا پیوند مغز استخوان دارند یا بهبود یافته‌اند؛ ایدز یا استفاده مداوم از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی مانند کورتیکواستروئیدها

2- آسم یا بیماری مزمن ریه

3- شرایط خطرناک قلبی، نارسایی کلیه، بیماری کبد یا دیابت

4- هر کسی که به شدت اضافه‌‌وزن داشته و دارای شاخص توده بدنی بیش از 40 باشد.

عوارض

کرونا

این ویروس در صورت واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن پیشرفت می‌کند و باعث بروز التهاب می‌شود. التهاب ریه به ذات‌الریه گفته می‌شود که به پر شدن ریه‌ها با مایعات می‌انجامد. کووید-19 باعث تنگی نفس می‌شود و تنفس را سخت‌تر می‌کند. این ویروس همچنین ممکن است سلول‌های کلیوی را از بین ببرد. احتمال دارد بیماران به نارسایی تنفسی، شوک سپتیک و نارسایی اندام‌های مختلف مبتلا شوند.

دکتر اتو یانگ، متخصص بیماری‌های عفونی از یوسی‌ال‌ای، اظهار می‌کند که این مسیر کشنده «کاملاً شبیه روشی است که مردم از آنفلوانزا می‌میرند»؛ اما البته اضافه می‌کند که ویروس‌های آنفلوانزا با ویروس کرونا کاملاً تفاوت دارد. در مورد میزان مرگ‌ومیر اطلاعات متناقضی در دست است. ان‌پی‌آر (رادیوی ملی آمریکا) در 27 مارس 2020 گزارش داد که میزان مرگ‌ومیر این بیماری در ایتالیا 10 درصد و در کره‌جنوبی و ایالات متحده کمتر از یک و نیم درصد بوده است.

اول ایمنی بعد کار

کرونا

گرچه به نظر می‌رسد کرونا باعث ایجاد علائم خفیف یا متوسط ​​در اکثر افراد بیمار می‌شود، اما بهترین راه برای محافظت از همه در برابر این بیماری بسیار مسری ماندن در خانه تا حد امکان است. به مردم سراسر جهان گفته شده که از ازدحام جمعیت بپرهیزند و چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کرونا

کسانی که در معرض خطر هستند می‌توانند از دوستان یا اعضای خانواده بخواهند وسایل مورد نیازشان را جدا کنند، اما اگر این کار امکان‌پذیر نیست، توصیه می‌شود که از دستکش و محصولات بهداشتی استفاده کنند. احتمال وجود ویروس بر سطوحی که «بسیار لمس می‌شوند» مانند دستگیره در، چرخ‌دستی‌های خرید و نرده بالاست و نباید بدون دستکش لمس شوند.

افراد در معرض خطر در خانه چه کنند

افرادی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند باید از ورود افراد دیگر به خانه خود جلوگیری و رفت‌وآمد را محدود کنند. این احتمال وجود دارد که ویروس بدون اطلاع و علائم خاص در خانه وجود داشته باشد. حتی دوستان صمیمی نیز می‌توانند ناآگاهانه عامل گسترش بیماری کووید-19 شوند. اگر شخصی مواد غذایی را درِ خانه شما می‌آورد، باید کیسه‌ها و بسته‌بندی‌ها را ضدعفونی کنید و محصول را با آب و صابون شست‌وشو دهید. فاصله 2 متری باید در هر زمان و مکانی حفظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها