برگزاری کنفرانس بروکسل حول مسائل سوریه 45 روز دیگر

اتحادیه اروپا تصمیم به برگزاری چهارمین کنفرانس بروکسل در مورد مسائل مربوط به سوریه و اتفاقات اخیر در آن در تاریخ 30 ژوئن گرفته است.

برگزاری کنفرانس بروکسل حول مسائل سوریه 45 روز دیگر
کد خبر: 405094
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد چهارمین کنفرانس کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل با حضور وزرای کشورهای مختلف در تاریخ 30 ژوئن در مورد رسیدگی به مسائل مربوط به اتفاقات اخیر در سوریه و تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها و منازعات ناتمام سوریه برگزار خواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین گفت: «من با نمایندگان و وزیران کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در مورد برگزاری چهارمین کنفرانس بروکسل در مورد آینده‌ی سوریه و چگونگی اوضاع در منطقه صحبت کرده‌ام. این رویداد در تاریخ 30 ژوئن برگزار می‌شود، فکر نمی‌کنم به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.»

او افزود: این نشست فرصتی است برای کشورهای عضو اتحادیه تا به ارائه‌ی پیشنهادهای سازنده و دارای اهداف عالی خود برای آینده سوریه بپردازند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین اظهار کرد که این کنفرانس فرصتی خواهد بود تا کشورهای عضو با اقدامات سازنده و ابراز حمایت و پشتیبانی به یک راه حل سیاسی معتبر و موثق برای خاتمه دادن مناقشات در سوریه با کمک سازمان ملل دست پیدا کنند.

سومین نشست بروکسل یک سال و سه ماه پیش برگزار شد و بر اساس آن طبق اعلام اتحادیه اروپا بودجه 6/2 میلیارد یورویی برای رسیدگی به مسائل مربوط به کشورهای خاورمیانه در سال 2019 و 2/1 میلیارد یورو در سال 2020 اختصاص داده شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها