کد خبر: 405105
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۸:۵۸:۲۴
| |

شکایت فالح الفیاض از یک شبکه سعودی به دلیل توهین به شهید المهندس

رئیس هیئت حشد شعبی عراق از یک شبکه تلویزیونی به دلیل توهین به شهید ابومهدی المهندس شکایت کرد.

شکایت فالح الفیاض از یک شبکه سعودی به دلیل توهین به شهید المهندس
کد خبر: 405105
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۸:۵۸:۲۴

اعتمادآنلاین| فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد شعبی عراق شکایتی را علیه شبکه تلویزیونی MBC به دلیل توهین به شهید ابو مهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی که در حمله آمریکا به شهادت رسید، مطرح و اعلام کرد: این شبکه می‌خواهد با اتهامات باطل و دروغ‌گویی کارنامه شرافتمندانه این قهرمان را که تمام زندگی‌اش را صرف مبارزه با تروریسم و آزادی عراق کرد، خدشه‌دار کند.

او گفت: این رسانه‌ها همچنان به تبلیغات مسموم خود و توهین به رهبران و مبارزان جبهه جهاد ادامه می‌دهند. من از طرف‌های ذی‌ربط و هیئت رسانه‌ها و ارتباطات می‌خواهم با این رسانه‌های دروغین و گمراه کننده مقابله کنند.

الفیاض گفت: حشد شعبی کاملاً حق دارد تدابیر قانونی را علیه کسانی که به چنین قهرمانانی توهین می‌کنند، اتخاذ کند.

در این راستا، مهند العقابی، مدیر رسانه حشد شعبی عراق درباره توهین شبکه MBC به ابومهدی الهندس گفت: هدف قرار دادن المهندس به منزله توهین به عراق، عراقی‌ها و مرجعیت دینی است. مخدوش کردن وجهه المهندس این پیام را به مردم عراق می‌دهد که سیاست نظام عربستان همچنان به همان منوال باقی است.

او گفت: تعجب نمی‌کنیم که نظام سعودی بخواهد وجهه یک مبارزی که علیه داعش جنگیده را مخدوش کند. نظام عربستان مشکل واقعی با مردم عراق دارد.

العقابی گفت: عربستان با این کار مرتکب اشتباه بزرگی شد. این کار باعث می‌شود انزجار مردم عراق از نظام عربستان بیشتر شود. مردم عربستان نیز از سوی نظام کشورشان مورد ظلم واقع می‌شوند، همانطور که مردم منطقه با این ظلم‌ها مواجه شده‌اند.

او تأکید کرد: نظام سعودی تروریست‌هایی را به کشورهای منطقه و جهان اعزام کرده و بیش از 5000 عامل انتحاری به عراق فرستاده است.

از سوی دیگر، محمد فرج، نویسنده و پژوهشگر سیاسی گفت: عربستان از زمان تأسیس در مقابل هر طرحی که مخالف نظر آمریکایی‌ها باشد، ایستاده است.

دولت عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در منطقه تلاش زیادی می‌کند. عنوان جدیدی که کسانی که دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند از آن استفاده می‌کنند متهم کردن اعضای مقاومت به تروریسم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها