کد خبر: 405178
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۸:۱۴
| |

مازنی رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس:

اصحاب فرهنگ و هنر مشکلات اقتصادی خود را مطرح نمی کنند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از یک سو اصحاب فرهنگ و هنر دارای عزت نفس و مناعت طبع هستند و مشکلات اقتصادی خود را مطرح نمی کنند و از جهت دیگر مشاغل فرهنگی و هنری از سوی دیگران در درجه اول اهمیت قرار نمی گیرد.

اصحاب فرهنگ و هنر مشکلات اقتصادی خود را مطرح نمی کنند
کد خبر: 405178
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۸:۱۴

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر در شرایط اقتصادی به وجود آمده بر اثر شیوع کرونا ویروس و با اشاره به اقداماتی که در این حوزه صورت پذیرفته است، گفت: از مهم‌ترین مسائل مورد نظر ما بعد از شیوع کرونا ویروس تاکید بر توجه مسئولان به کسب و کار های فرهنگی و هنری همچون دیگر کسب و کار هاست؛ قطعا آثار اقتصادی و اجتماعی کرونا که بر صنوف مختلف وارد می شود بر صنوف فرهنگی و هنری نیز وارد می شود، به همین دلایل این صنوف نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرند.

وی افزود: از یک سو اصحاب فرهنگ و هنر دارای عزت نفس و مناعت طبع هستند و مشکلات اقتصادی خود را مطرح نمی کنند و از جهت دیگر مشاغل فرهنگی و هنری از سوی دیگران در درجه اول اهمیت قرار نمی گیرد و معمولا به مشاغل مرتبط با بخش های دیگر بیشتر توجه می شود و بخش فرهنگ و هنر مورد غفلت واقع می شوند؛ خود اصحاب فرهنگ و هنر هم نتوانستند احساس نیاز و ضرورت کالاهای هنری و فرهنگی را در سبد زندگی مردم به جامعه منتقل کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: با توجه به مباحث مذکور و مشکلاتی که در این شرایط برای شاغلین عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شده پیشتر نامه ای را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته بودم و به صورت کلی توجه به وضعیت فعالین این عرصه را در شرایط کنونی یادآوری کردم؛ بعد از این مکاتبه جمعی از صنوف هنری در ارتباطی که با خانم سیاوشی برقرار کرده بودند درخواست برگزاری جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را مطرح کردند. البته ترجیح دادیم که این جلسه با حضور وزیر یا با حضور معاونین وزیر برگزار شود تا از اقدامات انجام شده گزارشی ارائه شود و نیازها و پیشنهادهای افراد شنیده شود تا در این میان نمایندگان بتوانند در جهت رفع مشکلات رایزنی هایی داشته باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: در جلسه درخواست‌ها، پیشنهادها و نیازهای مکتوب مالکین سینماها و تماشاخانه های تئاتری که در این شرایط متضرر شده اند را با امضای اعضای کمیسیون فرهنگی به معاونان وزیر حاضر در جلسه ارائه کردیم تا به شخص وزیر منتقل شود؛ در این جلسه اقدامات انجام شده گزارش شد، در این گزارش مشخص شد که امر اطلاع رسانی به خوبی صورت نپذیرفته تا افراد در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

مازنی ادامه داد: مقرر شد در جلسه ای که مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنوف هنری با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور دارند این مسائل مطرح شود؛ ما اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس خودمان را نماینده اصحاب فرهنگ و هنر دانسته و مطالبات این قشر را مطرح می کنیم. تاکید ما بر این است که اولا اصحاب فرهنگ و هنر مانند سایر صنوف دیده شوند؛ ثانیا همه جوانب مربوط به نیازهای شاغلین فرهنگ و هنر و همچنین شاغلین در عرصه های مختلف این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی در این باره تصریح کرد: کتابفروشان، ناشران، چاپخانه داران، اهالی تئاتر و سینما، اهالی موسیقی و فعالان بخش فرهنگ دینی و همه فعالینی که در تولید آثار هنری و فرهنگی کشور تاثیر دارند به صورت همه جانبه دیده شوند؛ از سوی دیگر پیشنهاد می شود برای این افراد تسهیلات بلاعوض یا با بهره کم، وام بلند مدت، کاهش و یا تخفیف مالیاتی برای ایام پساکرونا در نظر گرفته شود. همچمین لازم است اقداماتی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود به اطلاع ما و مردم برسد؛ این که مردم بدانند شخصیت های فرهنگی و هنری مورد توجه هستند البته به صورتی که شأن و منزلت‌شان حفظ شود امر مطلوبی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها