کد خبر: 405257
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۴:۳۲:۳۶
| |

پرداخت وام کرونا به کارکنان رسانه‌ها و مشاغل فرهنگی

در راستای اعلام 13 گروه شغلی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی وزارت کار، مراکز و موسسات فرهنگی و هنری، آموزشی و رسانه ای نیز مشمول دریافت این تسهیلات شناخته شده اند.

پرداخت وام کرونا به کارکنان رسانه‌ها و مشاغل فرهنگی
کد خبر: 405257
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۴:۳۲:۳۶

اعتمادآنلاین| بر این اساس مشاغل فرهنگی، هنری و کارکنان رسانه‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند، می توانند به سامانه کارا مراجعه و برای بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت نام کنند.

دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر در فراخوانی از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای فرهنگ و هنر و رسانه متضرر از کرونا دعوت کرده بود، در صورتی که اطلاعات خود را قبلا و در بازه زمانی مشخص شده در "سامانه ساماندهی" کرونای این وزارتخانه به ثبت رسانده‌اند برای ثبت درخواست دریافت تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا به نشانی https://corona-kara.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

پیش از این معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان رسانه ها خبر داده و اعلام کرده بود خبرنگاران و کارکنان رسانه‌های مشمول قانون کار که شغل خود را در سال‌جاری از دست داده‌اند و یا فعالیت آنها در ماه‌های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا (حوادث غیر مترقبه) به حالت تعلیق درآمده است، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

بر همین اساس، مشمولان برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند و به منظور رعایت مهلت قانونیِ بیمه بیکاری، لازم است درخواست خود را تا پایان اردیبهشت ماه جاری از طریق مراجعه به سامانه بیمه بیکاری به نشانی https://bimebikari.mcls.gov.ir/Darkhast.aspx ثبت و دنبال کنند.

ثبت نام متقاضیان تسهیلات حمایتی کرونا از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه در سامانه کارا آغاز شده و طبق اعلام وزارت کار یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با 3 میلیون و 200 هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول مصوبه دریافت تسهیلات کرونایی هستند.تاکنون بیش از 18 هزار نفر از کارفرمایان و بنگاههای اقتصادی در سامانه ثبت نام کرده اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها