هاشمی طبا در انتقاد از طرح دوفوریتی مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل:

ممنوعیت رسمی مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی ما را دچار انزوای ورزشی می‌کند/ این طرح تبعات بدی خواهد داشت

سید مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقایان نماینده اما انگار به این موضوع توجه ندارند که تصویب چنین قانونی می‌تواند ورزشکاران ایرانی را به سختی انداخته و تبعات بدی در این حوزه داشته باشد. ورزشکارانی که همیشه به صورت خودجوش از مبارزه با رقبای اسرائیلی کناره گرفته‌اند، با این اقدام مجلس ممکن است به انزوا کشیده شده و فرصت‌های بسیاری را در عرصه بین المللی از دست بدهند.

ممنوعیت رسمی مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی ما را دچار انزوای ورزشی می‌کند/ این طرح تبعات بدی خواهد داشت
کد خبر: 405286
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۶:۰۲:۳۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس هفته قبل با دو فوریت طرح مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل موافقت کردند. طرحی که چون مخالف نداشت خیلی سریع به تصویب رسید و لاریجانی هم کار را به کمیسیون سپرد تا به سرعت کاربررسی را تمام کرده و طرحرا به صحن بیاورد.


آقایان نماینده اما انگار به این موضوع توجه ندارند که تصویب چنین قانونی می‌تواند ورزشکاران ایرانی را به سختی انداخته و تبعات بدی در این حوزه داشته باشد. ورزشکارانی که همیشه به صورت خودجوش از مبارزه با رقبای اسرائیلی کناره گرفته‌اند، با این اقدام مجلس ممکن است به انزوا کشیده شده و فرصت‌های بسیاری را در عرصه بین المللی از دست بدهند.


سید مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه ریاست سازمان تربیت بدنی را هم در کارنامه دارد تصویب این طرح را این امر غیر ضروری دانست و دارای تبعات بد برای ورزش ایران می‌داند. او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: « این موضوع به قول معروف تحصیل حاصل است زیرا ورزش ما هیچ وقت با اسرائیل مراوده‌ای نداشته است. بنابراین آوردن یک امر حاصل دریک قانون، زائد و مهمل است. مثل اینکه قانون بگذاریم و بگوییم آب شفاف است.»


وی افزود: « اگر مساله پیشگیری از این امراست که قبلا پیشگیری شده است اما تصویب قانون لازم نبود. به این خاطر که تا حالا وقتی چنین اقدامات انجام می‌شد، بالاخره مسائل از طریف مدیریت جمع و جور می‌شد اما تصویب چنین بندی در قانون یک نود خودزنی است. این کار زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که که نمایندگان اسرائیل در کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌ها فعال شده و مستند به این قانون، عضویت ایران را در کمیته المپیک تعلیق شده یا همه فدراسیون‌های بین المللی به تبع ورزش ما را تحریم کنند.»


هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه «دچار یک انزوای ورزشی می‌شویم» گفت: « در این وضعیت حتی با افغانستانی‌ها و همسایگان دیگر هم نمی‌توانم مراوده ورزشی داشته باشیم. اگرچه به طور کلی در منشور المپیک بحث دولت‌ها نیست و بحث ورزشکاران مطرح نیست. یعنی اگر بنای بررسی دقیق حقوقی داشته باشیم، تصویب یک قانون در یک کشوردلیل تعلیق فعالیت ورزشکاران آن کشور نیست. البته ممکن است که آن‌ها بگویند ورزشکاران زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک کار کنند اما بحث پرچم جمهوری اسلامی سبب تعلیق ورزشکاران ما می‌شود».


وی با اشاره به اینکه « تصویب چنین قانونی بی‌مورد بود و احیانا موجب انزوای ورزشی ایران می‌شود» به تشریح تبعات اجتماعی این اقدام پرداخت. هاشمی‌طبا گفت: « توجه داشته باشید که تنها فعالیتی ازایران که باعث می‌شود پرچم ما در رده‌های جهانی بالا برود، ورزش است. ما در هیچ زمینه دیگری اینچنین افتخارات ملی که بتواند در جراید و رسانه‌ها منعکس شود، نداریم. بنابراین در درجه اول از این جهت لطمه می‌بینیم. در درجه دوم هم ممکن است که ورزشکاران ما به دلیل این تحریم‌های احتمالی دچار نوعی سرخوردگی شوند. مهم‌تر از همه اینکه تصویب این قانون اصلا ضرورتی نداشت. برای امری که تحصیل حاصل است که قانون وضع نمی‌کنند. قطعا این قانون تبعات بدی در عرصه ورزش و اجتماع به دنبال خواهد داشت».

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها