توقف اعزام به عتبات دفاتر زیارتی ایران را متضرر کرده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: عمر ترامپ و آمریکا برای اینکه ملت شجاع و فداکار ایران را به زانو درآورد، طولانی نخواهد بود و این ملت با کمک خداوند از این مرحله به سلامت عبور خواهد کرد.

توقف اعزام به عتبات دفاتر زیارتی ایران را متضرر کرده است
کد خبر: 405290
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۶:۱۵:۰۱

اعتمادآنلاین| توقف اعزام زائران ایرانی به عراق، دفاتر خدمات زیارتی را متضرر کرده است. نماینده ولی فقیه در امور حج با اشاره به این مشکل خواستار شد راهکارهای مناسبی برای برون رفت از این شرایط و اقتصادی کردن فعالیت کارگزاران زیارتی، استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان تهران با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا مشاغل مختلف از جمله دفاتر خدمات زیارتی را تحت تاثیر قرارداده است، یادآور شد: با پیگیری سازمان حج و زیارت، دفاتر زیارتی از حمایت دولت برای مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا بهره مند شدند.

وی افزود: مشکلات شرکت‌های مرکزی کارگزاری و دفاتر زیارتی همچنان از طرق مختلف ازجمله ارتباط با مسئولان دنبال خواهد شد تا آنچه ممکن است به آنها کمک شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان این که ویروس کرونا در کنار تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقتصاد داخل را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: عمر ترامپ و آمریکا برای اینکه ملت شجاع و فداکار ایران را به زانو درآورد، طولانی نخواهد بود و این ملت با کمک خداوند از این مرحله به سلامت عبور خواهد کرد.

او با اشاره به سخنان جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به 40 سالگی نخواهد رسید و ما جشن کریسمس 2019 را در تهران می‌گیریم، گفت: مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب خود را برگزار کردند و این بولتون بود که از کاخ سفید رفت.

نواب بیان کرد: از معجزات انقلاب اسلامی است که با وجود تحریم‌ها و کمبودها، ایران اسلامی توانست بیماری کرونا را مهار کند و با نبوغ جوانان خود حتی کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص این ویروس را به کشورهای مختلف از جمله آلمان و ترکیه صادر کند.

وی خدمت در مجموعه حج، عمره و عتبات عالیات را ارزشمند توصیف کرد و خطاب به کارگزاران زیارتی گفت: شما با عشق و انگیزه خدمت به زائر وارد این عرصه شده‌اید و به خاطر همین انگیزه راه‌های دیگر را کنار گذاشتید و موارد مطرح شده در این جلسه با هماهنگی سازمان حج وزیارت دنبال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر لزوم توانمندسازی کارگزاران زیارتی و اقتصادی کردن دفاتر زیارتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بدنه و تجربیات پیشکسوتان تاکید کرد و در ادامه درباره فعالیت کاروان‌های آزادبر گفت: فعالیت این کاروان‌ها باید هدفمند شود و سازمان حج و زیارت باید چارچوبی برای آن تعریف کند.

در این جلسه مجتبی حیدری، مدیرعامل و حسن کریمیان‌فر، رییس هیأت‌مدیره شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان تهران از وضعیت این دفاتر گزارشی ارائه و به افزایش مشکلات آنها بعد از شیوع ویروس کرونا و متوقف شدن اعزام‌ها به عتبات (عراق و سوریه) اشاره کردند. نیروی انسانی، تحمیل هزینه‌های نظارتی، لزوم استقرار دفاتر زیارتی در اماکن اداری و تجاری و برخورد دوگانه با وظایف محوله به شرکت‌های مرکزی کارگزاران از جمله چالش‌ها و مشکلاتی بود که به آن‌ها اشاره شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها