کد خبر: 405318
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فضای مجازی می‌تواند منشاء خیر و توأم با تاثیرگذاری باشد

محمدصادق کوشکی گفت: دنیای امروز دنیای پمپاژ خبر است و به همین دلیل در مواقع‌ خاص مثل الان که دنیا درگیر کرونا شده است، مطالب کذب فرصت نمود پیدا می‌کند. به همین دلیل باید سازوکاری تعیین شود تا مردم تحت تاثیر اخبار کذب قرار نگیرند.

فضای مجازی می‌تواند منشاء خیر و توأم با تاثیرگذاری باشد
کد خبر: 405318
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فضای مجازی ‌ در دوران شیوع کرونا و فراگیر شدن قرنطینه خانگی در بخش مهمی از کشورهای دنیا به عنوان عامل مهمی برای ارتباط مردم با یکدیگر نقش ایفا کرد. فضای مجازی در ایران نیز چنین کارکردی را داشت و بخش مهمی از اخبار مربوط به ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتقل شد. اهمیت فضای مجازی در این میان جز مواردی است که می‌توان به شکل جدی‌تر آن را بررسی کرد.

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: فضای مجازی این روزها جولانگاه خبر درباره ویروس کرونا شده است و از آنجا که درج مطالب در این فضا نیازی به سند و مدرک ندارد، هر کسی هر آنچه را که به ذهنش می‌رسد، منتشر می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: دنیای امروز دنیای پمپاژ خبر است و به همین دلیل در مواقع خاصی مثل الان که دنیا درگیر کرونا شده است مطالب کذب فرصت نمود پیدا می‌کند. به همین دلیل باید سازوکاری تعیین شود تا مردم تحت تاثیر اخبار کذب قرار نگیرند.

کوشکی ادامه داد: در حالی توجه همه معطوف به اینستاگرام، تلگرام و... است که صداوسیما می‌تواند با تهیه و پخش برنامه‌های متنوع از میزان مخاطب فضای مجازی کم کند. به همین دلیل رسانه ملی و حتی مطبوعات و سایت‌های خبری رسمی و مجوزدار باید برای به دست گرفتن ذائقه مخاطب مجدانه تلاش کنند تا بلکه مردم به سمت‌وسوی رسانه‌هایی بروند که در چارچوب مشخص و قانونی به فعالیت می‌پردازند.

او همچنین توضیح داد: البته همین فضای مجازی در صورت مدیریت صحیح می‌تواند منشاء خیر و توأم با تاثیرگذاری باشد؛ به این معنی که چهره‌های شناخته‌شده یا به قول امروزی‌ها سلبریتی‌ها در اقدامی هماهنگ و هدفمند هم در فرهنگ‌سازی و هم در یاری رساندن به بی‌بضاعت‌ها فعالیت داشته باشند تا از این طریق باری از روی دوش جامعه بردارند.

محمدصادق کوشکی در پایان گفت: اساساً تکنولوژی در هر بحث و فضایی که باشد هم آثار منفی دارد و هم می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. نکته مهم این است که در مدیریت این فضا سیاست‌هایی منطقی اتخاذ شود.

چکیده گفت‌وگو با محمدصادق کوشکی

- دنیای امروز دنیای پمپاژ خبر است

- درج مطلب در فضای مجازی نیازی به سند و مدرک ندارد

- سلبریتی‌ها در فضای مجازی فرهنگ‌سازی کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها