کد خبر: 405345
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۲:۴۷
| |

سفیر پاکستان در واشنگتن:

هند باید با طالبان گفتگو کند

پس از یکسری حملات در افغانستان که سوالاتی را درباره احتمال ناکامی تلاش صلح آمریکا به وجود آورده، فرستاده پاکستان در واشنگتن گفت، اگر هند احساس کند که مذاکرات با طالبان به روند صلح کمک می‌کند، باید با این گروه شبه نظامی وارد گفتگو شود.

هند باید با طالبان گفتگو کند
کد خبر: 405345
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۰۲:۴۷

اعتمادآنلاین| زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه «هندو» گفته بود، همکاری هند و طالبان مناسب خواهد بود.

هند و پاکستان سه بار از زمان استقلال از بریتانیا در 1947 جنگینده‌اند و پاکستان نفوذ خود بر طالبان را حفظ کرده است. اسلام‌آباد مدت‌هاست که در مقابل نفوذ هند در افغانستان مقاومت کرده است.

اسد خان، سفیر پاکستان در واشنگتن گفت: این برعهده هند است که به چنین پیشنهادی پاسخ دهد.

او در پاسخ به اینکه آیا از مذاکره هند با طالبان استقبال می‌کند یا خیر، گفت:‌ اگر هند احساس کند که حضورش در روند صلح کمک کننده است، ما آن را گردن می‌نهیم. اما این برعهده ما نیست که به قضاوت چیزی بنشینیم که آنها باید یا نباید انجام بدهند.

سفیر پاکستان در آمریکا همچنین گفت، امیدوار است که به زودی با خلیلزاد صحبت کند.

هند و پاکستان سال گذشته میلادی در آستانه یک جنگ دیگر قرار گرفتند، پس از آنکه یک حمله مرگبار علیه پلیس هند توسط یک گروه شبه نظامی صورت گرفت و در نهایت دو کشور دست به حملات هوایی علیه یکدیگر زدند.

نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان حساس است، گرچه اسلام آباد به دنبال امتناع از نشان دادن نفوذ گسترده خود بر طالبان است و واشنگتن مدت‌هاست که پاکستان را به داشتن چنین نفوذی بر این گروه شبه نظامی متهم کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها