کد خبر: 405359
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۲۷:۳۲
| |

اعتراض اروپایی‌ها به محدودیت‌های کرونایی و برخورد خشن پلیس

نیروهای امنیتی و پلیس در چند کشور اروپایی با حمله به معترضانی که ضد قوانین و محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا تظاهرات کرده بودند، تعداد زیادی را بازداشت کردند.

اعتراض اروپایی‌ها به محدودیت‌های کرونایی و برخورد خشن پلیس
کد خبر: 405359
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۹:۲۷:۳۲

اعتمادآنلاین| گروه‌هایی مختلفی از مردم در چند کشور اروپایی روز شنبه به خیابان‌ها آمده و علیه تصمیمات دولت‌های خود برای اعمال قوانین و محدودیت‌های مرتبط با ویروس «کووید19»، تظاهرات و اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس آلمان می‌گوید در روز گذشته هزاران آلمانی با تظاهرات در خیابان‌ها، اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌‌های اعمالی از سوی دولت نشان دادند.

این در حالی است که دولت آلمان طی روزهای اخیر با توجه به پایین‌تر بودن نرخ تلفات ویروس کرونا در این کشور نسبت به برخی دیگر کشورهای اروپایی، رفع برخی محدودیت‌های کرونایی را آغاز کرده است.

به نوشته رویترز، علی‌رغم اینکه دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بر لزوم تداوم برخی محدودیت‌ها جهت آهسته شدن شیوع ویروس کرونا تاکید دارد، اما تظاهرات‌کنندگان برای دومین آخر هفته پیاپی به خیابان‌ها آمده و خواستار رفع محدودیت‌ها شدند.

بر این اساس، پلیس آلمان نیز در مقابله با معترضانی که قوانین فاصله‌گذاری را رعایت نکرده و حتی از ماسک نیز استفاده نکرده بودند، تعدادی از آنها را بازداشت کرد.

شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» تعداد بازداشتی‌ها در برلین را حدود 200 نفر گزارش کرد و گفت گروه‌های خاصی از آلمانی‌ها با معترضان به قوانین قرنطینه‌ای درگیر شدند.

در انگلیس، پلیس لندن 19 نفر را به دلیل شکستن عامدانه محدودیت‌ها و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و اعتراض به این اقدامات بازداشت کرد.

به نوشته رویترز، پلیس لندن می‌گوید گروهی از تظاهرات‌کنندگان که در پارک مرکزی این شهر تجمع و به واکنش دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به بحران کرونا اعتراض می‌کردند، از دستور متفرق‌شدن پیروی نکرده و بازداشت شدند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از نحوه برخورد پلیس انگلیس با معترضان نشان می‌دهد که این نیروها با توسل به زور و رفتاری خشن اقدام به بازداشت تظاهرات‌کنندگان نموده‌اند.

در لهستان نیز پلیس برای متفرق کردن معترضانی که خواستار رفع سریعتر محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی تمام کسب‌وکارها بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به نوشته رویترز، صدها نفر از مردم لهستان روز شنبه در شهر ورشو گردهم آمده و با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «کار و نان» یا «[اوضاع] باید دوباره عادی شود» به سیاست‌های قرنطینه‌ای دولت اعتراض کردند.

پلیس نیز با استناد به اینکه برگزاری تظاهرات و تجمعات عمومی هنوز ذیل دستورات ویژه دولت برای شرایط همه‌گیری ممنوع است، به قوه قهریه متوسل شده و ضمن ضرب و شتم تعدادی از معترضان، به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

بین الملل

آلمان

بین الملل

انگلیس

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها