افشای پیشنهاد نتانیاهو به تشکیلات خودگردان و مخالفت رام‌الله با آن

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح از پیشنهاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان و رد آن پرده برداشت.

افشای پیشنهاد نتانیاهو به تشکیلات خودگردان و مخالفت رام‌الله با آن
کد خبر: 405400
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۱:۱۷:۱۶

اعتمادآنلاین| «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فلسطینی فتح اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان پیشنهاد «خودمختاری اقتصادی ابدی» را داده که به حد «دولت یا شبه دولت» نمی‌رسد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، الاحمد گفت: این پیشنهاد جدید نیست زیرا اسرائیل چندین دهه است که برای تحمیل خودمختاری بر فلسطینی‌ها بدون تسلط بر سرزمین، گذرگاه‌ها و حریم هوایی تلاش می‌کند. فلسطینی‌ها نمی‌توانند این را بپذیرند.

وی ادامه داد، طرح نتانیاهو قدیمی است همانطور که اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری بویژه دره اردن، طرحی است که رژیم اسرائیل از دهه هفتاد برای آن تلاش می‌کند وچشم اسرائیل به نهر اردن است. همچنین «معامله قرن» هم جدید نبود و در چارچوب پیشنهاد نتانیاهو مطرح شد.

الاحمد تصریح کرد: خودمختاری در کردستان عراق یک میلیون بار از پیشنهاد نتانیاهو بهتر است زیرا پیشنهاد وی شامل قدس، مرزها و گذرگاه ها نمی‌شود و الحاق شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را مطرح می‌کند. گزینه «دولت واحد» ابدا مطرح نیست زیرا اسرائیل با این موضوع موافقت نمی‌کند و حضور فلسطینی‌ها را رد می‌کند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده، از ابتدای ژوئیه طرح خود برای اشغال بخش‌های جدیدی در کرانه باختری را اجرایی می‌کند؛ طرحی که شامل 30 درصد اراضی این منطقه می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها