«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا به تعویق خواهد افتاد؟

در حالی که روز‌به‌روز بر شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزوده می‌شود و برخی از تحلیلگران در آمریکا از تاثیرات منفی این بیماری بر تبلیغات انتخابات ترامپ در ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت می‌کنند، داماد ترامپ از احتمال تعویق انتخابات خبر داد.

انتخابات آمریکا به تعویق خواهد افتاد؟
کد خبر: 405421
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات آمریکا به تعویق خواهد افتاد؟ این سوالی است که با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در این کشور بیش از پیش درباره انتخابات آمریکا شنیده می‌شود. در حالی که روز‌به‌روز بر شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزوده می‌شود و برخی از تحلیلگران در آمریکا از تاثیرات منفی این بیماری بر تبلیغات انتخابات آمریکا‌ و انتخابات ترامپ در ریاست‌جمهوری آمریکا صحبت می‌کنند، داماد ترامپ از احتمال تعویق انتخابات آمریکا خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، جرد کوشنر مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال عدم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در موعد مقرر سخن گفت.

کوشنر در پاسخ به پرسش مجله تایم در مورد اینکه می‌تواند تضمین دهد در صورت شیوع موج دوم بیماری کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همان موعد مقرر برگزار شود گفت: مطمئن نیستم بتوانم در قبال چیزی تعهد بدهم، اما در حال حاضر برنامه این است.

او در عین حال ابراز امیدواری کرد تا سپتامبر، اکتبر یا نوامبر بتوانند اقدامات کافی را در راستای انجام آزمایش‌های مختلف برای مهار شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تعطیلی دوباره‌ی کشور انجام داده باشند.

با وجود اینکه کوشنر در توضیحاتی از طریق شبکه ان‌بی‌سی نیوز تاکید کرد هیچ اطلاعی از تغییر موعد انتخابات ریاست جمهوری ندارد، اما این توضیح هم مزید بر علت شد تا کارشناسان امور آمریکا از تلاش‌های ترامپ برای فرار از یک شکست انتخاباتی سخن بگویند.

از سوی دیگر، یک مجله پزشکی انگلیسی از رأی‌دهندگان آمریکایی خواست تا رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که در امور درمانی و بهداشتی کشورش سیاست‌بازی و حزبی‌گرایی را مد نظر قرار ندهد.

مجله پزشکی «لانسی» در سرمقاله‌اش ضمن حمله به سیاست‌های درمانی ترامپ در مقابل شیوع ویروس کرونا، اقدامات او را غیرهماهنگ و متضاد تلقی کرد.

این مجله معتبر پزشکی در اقدامی کم‌سابقه از رأی‌دهندگان آمریکایی تقاضا کرد فردی را در سال 2021 به کاخ سفید بفرستند که بهداشت عمومی را درک کند و به این مساله از منظر سیاست‌های حزبی نگاه نکند.

گفتنی است، طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز سوم نوامبر 2020 موعد برگزاری انتخابات بوده و کاخ سفید صلاحیت تغییر آن را ندارد، بلکه این امر در حیطه اختیارات کنگره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها