کد خبر: 405437
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می دهد:

ویروس کرونا| چین-آمریکا؛ عقب‌نشینی دوجانبه

بعد از جدالی 2ماهه بین چین و آمریکا بر سر ویروس کرونا و تهدیدهای متقابل بین 2 طرف، چین تلویحاً اتهامات دولت آمریکا در رابطه با اتلاف نمونه‌ها را پذیرفت.

ویروس کرونا| چین-آمریکا؛ عقب‌نشینی دوجانبه
کد خبر: 405437
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا همچنان بر روابط واشینگتن-پکن سایه افکنده و در حالی که توصیه پنتاگون به کاخ سفید در مورد مشکلات تقابل با چین در حاشیه ویروس کرونا رسانه‌ای شد، چینی‌ها نیز تلویحاً اتهامات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را در رابطه با اتلاف نمونه‌های ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های خود پذیرفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بعد از جدالی 2ماهه بین چین و آمریکا بر سر ویروس کرونا و تهدیدهای متقابل بین 2 طرف، چین تلویحاً اتهامات دولت آمریکا در رابطه با اتلاف نمونه‌ها را پذیرفت.

روزنامه «South China Morning» که در هنگ‌کنگ منتشر می‌شود به نقل از یکی از مسئولان کمیته ملی بهداشت چین خبر داد، پکن این کار را به دلیل رفع خطر بیولوژیکی تهدیدکننده سلامت در آزمایشگاه‌ها و جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای ثانونی ناشی از عوامل بیماری‌زا انجام داده است.

«لئو دنگ فنگ» یکی از مسئولان کمیته ملی بهداشت چین در این باره توضیح داد: در زمان شیوع بیماری‌ای شبیه به التهاب ریوی که اول بار در ووهان گزارش شد، مراکز پژوهشی چین مشغول تحقیق در مورد عوامل این بیماری بودند.

او خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات کارشناسان، شدت این ویروس در زمره بیماری‌های درجه 2 قرار گرفت و در همین چارچوب دستور اتلاف تمامی نمونه‌های موجود در آزمایشگاه‌ها صادر شد.

این اعتراف در حالی رسانه‌ای می‌شود که روابط چین و آمریکا در سایه شیوع ویروس کرونا و اتهام‌هایی که دونالد ترامپ به چین وارد کرده به شدت رو به تیرگی گذاشته است.

در این حال منابع آگاه نظامی در پنتاگون، راجع به هرگونه تنش نظامی با چین به کاخ سفید هشدار داده‌اند.

به گزارش روزنامه تایمز، این هشدار که به دلیل افزایش تنش از پی شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا صادر شده گویای آن است که ایالات متحده آمریکا بازنده هر نوع تقابل نظامی در اقیانوس آرام با طرف چینی بوده و احتمالاً قادر به دفاع از تایوان، که پکن آن را جزء لاینفکی از خاک خود می‌داند، نخواهد بود.

پونی گلاسر کارشناس پژوهشکده تحقیقات راهبردی و بین‌المللی واشینگتن و مشاور دولت آمریکا در امور آسیاسی شرقی در این باره به تایمز گفت: ما تمامی مدل‌های تهدید چین را تا سال 2030 پیاده کرده و مورد بررسی قرار دادیم که همه آنها منجر به شکست ایالات متحده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها