کد خبر: 405440
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا هم گرایش تبعیضی به خود گرفت

نتایج تحقیق انجام‌گرفته از سوی دانشگاه آکسفورد گویای آن است که هرچه محله‌های محل سکونت افراد محروم‌تر باشند میزان تایید آزمایش ویروس کرونا نیز بیشتر می‌شود.

ویروس کرونا هم گرایش تبعیضی به خود گرفت
کد خبر: 405440
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا گرچه تاکنون گفته می‌شد به شکلی عدالت‌آمیز همه اقشار جامعه را مبتلا می‌کند، اما آخرین تحقیق انجام‌گرفته در بریتانیا نشان می‌دهد آمار مبتلایان ویروس کرونا در محله‌های فقیرنشین چهار برابر آمار مبتلایان محله‌های اعیان‌نشین بوده و از این حیث نیز ویروس کرونا از قوانین تبعیض حاکم بر جهان پیروی کرده است. نتایج این تحقیقات می‌تواند نشان‌دهنده رفتار متفاوت ویروس کرونا در مکان‌های مختلف باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، نتایج تحقیق انجام‌گرفته از سوی دانشگاه آکسفورد گویای آن است که هرچه محله‌های محل سکونت افراد محروم‌تر باشند میزان تایید آزمایش ویروس کرونا نیز بیشتر می‌شود.

طبق این تحقیق که روی 3600 نفر انجام گرفته، آزمایش 29.5 درصد از کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مثبت شده، در حالی که این نسبت در مناطق ثروتمند شهر تنها 7.7 درصد است.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد گروه سنی 40 تا 64 سال بیشترین خطر ابتلا به ویروس کرونا را با 18.5 درصد دارند، در حالی که گروه سنی زیر 17 سال با 4.6 درصد پایین‌ترین نسبت را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین مشخص شد آزمایش ویروس کرونا در میان افراد سیاهپوست نسبت به سفیدپوستان چهار برابر بیشتر انجام شده و در حالی که 62.1 درصد از آزمایش سیاهپوستان مثبت بوده، در میان سفیدپوستان این رقم 15.5 است. گرچه محققان تاکید دارند با توجه به تعداد کم سیاهپوستان در نمونه آماری امکان استناد به این بخش از نتایج وجود ندارد.

با این حال راشل گاردن محقق دانشگاه بیرمنگام در مورد نتایج این تحقیق گفت: صرف نظر از عوامل خطرآفرین، آنچه از این تحقیق به دست می‌آید این است که ویروس کرونا شکاف اجتماعی و اقتصادی را در جوامع عمیق‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها