مرکل حمله به رسانه‌ها در بحبوحه کرونا را محکوم کرد

صدراعظم آلمان با انتقاد از حملات اخیر به کادر رسانه‌ها در برلین گفت آزادی مطبوعات برای دموکراسی حیاتی است. او گفت پاندمی کرونا اهمیت «اطلاعاتی که با تحقیقات به دست آمده‌اند» نشان داد.

مرکل حمله به رسانه‌ها در بحبوحه کرونا را محکوم کرد
کد خبر: 405448
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۴:۵۹

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شنبه در پیامی خواستار دفاع از آزادی مطبوعات شد، خصوصا در دوران پاندمی کروناویروس.

او گفت: دموکراسی نیازمند یک جو عمومی است که شما بتوانید در آن استدلال کرده و عقاید متفاوت را بیان کنید تا راهکارهای مشترک برای مشکلات پیدا شود. این نیازمند تحمل در قبال عقاید دیگران است. اما این همچنین نیازمند بررسی انتقاد به عقاید خود شخص هم می‌شود.

مرکل با بیان اینکه توانایی دیدن جنبه‌های متفاوت، کلیدی در بحبوحه ویروس کروناست، گفت: خصوصا در این وضعیت، اطلاعاتی که به خوبی با تحقیقات به دست آمده‌اند، برای همگی ما ارزشمند هستند.

در جریان اعتراضات اخیر در برلین علیه محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، شماری از نیروهای شبکه‌های تلویزیونی هدف حمله قرار گرفتند و همین موضوع نگرانی‌هایی را درباره آزادی مطبوعات در آلمان به وجود آورد. گروه‌های جناح راستگرا و تئوریسین‌های توطئه علیه آنچه «رسانه‌های دروغگو» خطاب می‌کنند، موضع گرفته‌اند.

این اصطلاح که عمدتا از سوی نازی‌ها در دهه 1800 میلادی گسترش یافت، روزنامه‌نگاران را به عدم انتشار عقاید متفاوت در گزارش‌هایشان درباره این پاندمی متهم می‌کند. مرکل در سخنانش تاکید کرد، وضعیت آزادی مطبوعات «شاخصی از وضعیت دموکراسی ما به صورت کلی است.»

صدراعظم آلمان افزود: به همین دلیل،‌ زمانی که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، اینجا در جامعه دموکراتیک ما هدف حمله قرار می‌گیرند، تاسف‌برانگیزتر می‌شود.

روزنامه‌نگاران باید بتوانند نگاه انتقادی به دولت و تمام عوامل سیاسی داشته باشند. یک دموکراسی به حقایق و اطلاعات نیازمند است. روزنامه‌نگاران باید بتوانند بین حقیقت و دروغ تمایز قائل شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها