کد خبر: 405456
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۳:۲۰:۲۱
| |

واکنش یک نماینده اصولگرا به اقدام آمریکا در فروش موشک به عربستان

یک نماینده مجلس تاکید کرد: واقعیت آن است که موقعیت متزلزل آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه باعث شده آنها دست به اقداماتی همچون فروش سلاح و تجهیز متحدان خود زده تا بتوانند همچنان حضور خود را در منطقه حفظ کنند.

واکنش یک نماینده اصولگرا به اقدام آمریکا در فروش موشک به عربستان
کد خبر: 405456
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۳:۲۰:۲۱

اعتمادآنلاین| یک نماینده اصولگرای مجلس به اقدام آمریکا در فروش سلاح و موشک به عربستان واکنش نشان داد و این اقدام را سناریویی شکست خورده دانست و تاکید کرد: چنین اقداماتی کوچکترین تاثیری در اراده مردم منطقه برای پیوستن به جبهه ضد آمریکایی ندارد.

جبار کوچکی نژاد درباره تصمیم شرکت بوئینگ در فروش بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به عربستان سعودی گفت: واقعیت آن است که موقعیت متزلزل آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه باعث شده آنها دست به اقداماتی همچون فروش سلاح و تجهیز متحدان خود زده تا بتوانند همچنان حضور خود را در منطقه حفظ کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری موقعیت آمریکا در عراق، ادامه داد: آمریکایی با وجود صرف هزینه های کلان اما نتوانستند موقعیت خود را در عراق تثبیت کرده و دولت موردنظر خودشان را در این کشور مستقر کنند، علاوه بر این در موضوع یمن هم با مشکلات جدی روبرو و ناچار به عقب نشینی شدند که تهدید جدی برای آمریکایی ها محسوب می شود.

وی همچنین به وضعیت بی ثبات رژیم اشغالگر قدس در منطقه اشاره کرد و افزود: سیاست ایران در قبال رژیم صهیونیستی و مصوبه دو فوریتی اخیر مجلس شورای اسلامی در رابطه با رژیم غاصب اسرائیل، آمریکایی ها را به این نتیجه رسانده که اسرائیل در منطقه جایگاه باثباتی نخواهد داشت بنابراین در تلاش است تا سیستم دفاعی خود را در کشورهای هم پیمان خود دو چندان کنند.

کوچکی نژاد اقدام عربستان در خرید سلاح های موشکی از آمریکا را در راستای تثبیت موقعیت داخلی و منطقه ای حاکمیت این کشور برشمرد و تاکید کرد: امروز ملت های منطقه از جمله مردم عربستان به آگاهی رسیده بنابراین اعتمادی به سیستم شاهنشاهی مستقر در این کشور ندارند که همین موضوع نگرانی برای هیات حاکمه عربستان به وجود آورده است، از طرفی تشدید اختلافات داخلی شاهزادگان عربستان هم مشکلاتی را به وجود آورده بنابراین مقامات این کشور برای جبران ضعف عمومی در حوزه اجتماعی ناچارند سیستم دفاعی خود تقویت کنند بنابراین در این زمینه اقدام به خرید موشک می کنند که هم در بحث حفاظت داخلی و هم تهاجمی کاربرد بیشتری دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی اقدامات آمریکا در فروش سلاح به کشورهای منطقه را تجربه ای شکست خورده عنوان کرد و افزود: این اقدامات اثرات چندانی در روحیه و اراده مردم، مبارزان و کشورهایی که روز به روز به جبهه مقاومت و مبارزه با آمریکا افزوده می شوند ندارد، تجربه نشان داده هر چه آمریکایی ها بیشتر خودشان و متحدان‎شان را در منطقه تجهیز کنند بین مردم منطقه منفورتر می شوند.

گفتنی است، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: شرکت بوئینگ بیش از هزار موشک هوا به زمین و ضدکشتی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به عربستان سعودی خواهد فروخت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها