کد خبر: 405460
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۳:۲۸:۲۸
| |

تشخیص ویروس کرونا در 5 ثانیه

در مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه‌ دانش‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروژه مشترک پژوهشی سامانه تشخیص ai-corona بر پایه هوش مصنوعی روی تصاویرCT رونمایی شد.

تشخیص ویروس کرونا در 5 ثانیه
کد خبر: 405460
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۳:۲۸:۲۸

اعتمادآنلاین| سامانه هوش مصنوعی ai-corona برای تشخیص ویروس کرونا توسط بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد. در مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه‌ دانش‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروژه مشترک پژوهشی سامانه تشخیص ai-corona بر پایه هوش مصنوعی روی تصاویرCT رونمایی شد.

ai-corona اولین سامانه‌ای است که از هوش مصنوعی به عنوان دستیار رادیولوژیست در تشخیص کووید 19 بهره گرفته و در نهایت با کمک رادیولوژیست‌های باتجربه پشتیبان بالاترین دقت ممکن را در پیش بینی ارائه می‌دهد.

دقت این سامانه روی داده‌های آزمون داخلی برابر 98.9درصد برای معیار AUC است که دارای بالاترین دقت میان کارهای معتبر پژوهشی انجام شده تا زمان ارائه این کار است. همچنین کار پژوهشی صورت گرفته اولین پروژه جهانی هست که همزمان دقت کیت‌های PCR رادیولوژیست و هوش مصنوعی را در یک مجموعه داده آزمون مقایسه کرده و درنهایت میزان تأثیر هوش مصنوعی به عنوان دستیار رادیولوژیست را بررسی می‌کند.

سامانهai-corona برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مسیح دانشوری شروع به کار کرده و از هفته آینده نیز به صورت آزمایشی و برای تست می‌تواند در دسترس سایر مراکز درمانی قرار گیرد. سامانه مذکور در صورت نصب روی سرورهای بیمارستان می‌تواند در کمتر از 5 ثانیه تشخیص اولیه ابتلا به کووید 19 را انجام دهد.

سامانه‌های هوش مصنوعی در پزشکی تنها به عنوان دستیار و غربالگری اولیه سودمند هستند و قبل از به کارگیری این دسته از سامانه‌ها، باید عملکرد آنها در هر مرکز درمانی به دلیل عوامل پیش‌بینی نشده همچون نویز، کمبود دقت تصاویر ورودی، خطای کاربر در استفاده از سامانه و... مورد سنجش قرار گرفته و عملکرد آن تایید شود که در مورد ai-corona این مسئله را تحت کنترل خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها