فاصله نرخ مصوب و قیمت در بازار ماسک چقدر است؟

طبق اعلام وزارت بهداشت سقف قیمت ماسک‌های نیمه صنعتی 1600 تومان تعیین شده است. همچنین قیمت ماسک سه لایه کشدار و بنددار به ترتیب 960 و 1100 تومان مشخص شده است که عموما این نرخ‌ها در بازار رعایت نمی‌شود.

فاصله نرخ مصوب و قیمت در بازار ماسک چقدر است؟
کد خبر: 405470
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد حداقل قیمت ماسک 2000 تومان که این نرخ هم مربوط به عرضه ماسک در ایستگاه‌های مترو است، به‌طورکه در برخی ایستگاه‌ها بسته‌های پنج‌تایی ماسک سه لایه پزشکی به قیمت 10 هزار تومان و بسته‌های 50 تایی به قیمت 100 هزار تومان عرضه می‌شود.

در داروخانه‌ها هم قیمت ماسک‌های نیمه صنعتی و مشابه ماسک‌های سه لایه پزشکی عموما 2000، 2200 و 3000 تومان قیمت دارد. البته معمولا این نوع ماسک‌ها در بسته‌های سه‌تایی یا چهارتایی عرضه می‌شود.

البته در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت ماسک‌های سه لایه به 7000 تومان هم رسیده است.

همچنین قیمت ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو که در برخی سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود به طور میانگین 5000 است.

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت قیمت مصوب ماسک‌های صنعتی درب کارخانه 700 تومان است که البته این نوع ماسک فقط در مراکز درمانی توزیع می‌شود. قیمت ماسک‌های N95 با توجه به نوع ماسک از حدود 4500 تومان شروع می‌شود و نهایتا به 15500 تومان می‌رسد.

البته ماسک‌های N95 عموما در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود و قیمت ماسک‌های فیلتردار هم 4 تا 18 هزار تومان متغیر است. یکی از داروخانه‌ها هم می‌گوید که حتی برای مصرف فروشندگان در داروخانه‌ هم قادر به پیدا کردن ماسم N95 نبوده و اگر هم کسی بتواند در بازار آزاد این نوع ماسک را پیدا کند باید بین 40 تا 50 هزار تومان آن را تهیه کند.

به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت دسترسی شهروندان به ماسک نسبت به روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا بهبود یافته است، اما مشخص نیست که چرا نرخ‌های مصوب تعیین شده، در بازار رعایت نمی‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها