کد خبر: 405548
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۸:۴۴:۰۰
| |

اختصاصی «اعتمادآنلاین»:

مجلس| بند ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد

صبح امروز (دوشنبه)، نماینده های مجلس دهم، خودشان را آماده می‌کردند تا این طرح 2 فوریتی را به رای بگذارند و همه ورزش ایران هم در انتظار پایان این رای‌گیری بود. حالا طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران به «اعتمادآنلاین»، خبر داده که بند 11 این طرح حذف شده است.

مجلس| بند ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی حذف شد
کد خبر: 405548
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس دهم، روزهای آخر خودش را سپری می‌کند و نمایندگان مجلس هم تلاش دارند تا طرح‌ها و لوایحی که مد نظر داشتند را به رای بگذارند. در این بین یکی از طرح‌های نماینده‌های مجلس ، سر و صدای زیادی به پا کرد. طرح مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی، که در مجلس مطرح شده بود، 14 بند داشت و در بند 11 آن ورزشکاران ایرانی را از مقابله با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس منع می‌کرد.

بندی که در آن ورزشکاران ایرانی را از حضور در مقابل ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس منع می‌کرد. وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی هم مجبور بودند تا برای جلوگیری از تعلیق ورزش ایران، از تمام توان خودشان استفاده کنند. اتفاقی که عملا شدنی نبود و با تصویب این طرح در صحن مجلس شورای اسلامی، ورزش ایران در خطر تعلیق قرار می‌گرفت.

محمد عزیزی ، عضو فراکسیون ورزش ایران، هفته گذشته در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در دفاع از این طرح 14 بندی و به خصوص بند 11 این طرح، گفت: «جمهوری اسلامی رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد. ما یک مباحث اعتقادی داریم و یک مباحث ورزشی. در مباحث اعتقادی ما چیزی به عنوان اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل کشور نیست، ورزشکاران ایرانی با چه کسی باید مبارزه کنند؟ برای مثال یک کشتی‌گیر ایرانی با چه کسی باید کشتی بگیرد و تیم‌های فوتبال ایران با کدام تیم باید بازی کنند؟ وقتی چنین کشوری را به رسمیت نمی‌شناسیم، یعنی مسابقه ورزشی‌ای هم وجود ندارد. مباحث اعتقادی ما اجازه مبارزه با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را نمی‌دهد و این تصمیم کاملاً درستی بود که مجلس گرفت.»

او همچنین درباره احتمال تعلیق کامل ورزش ایران هم گفت: «حالا در این میان ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟ من اعتقادم این است که تعلیق شویم. ما که نمی‌توانیم از مباحث اعتقادی خودمان عدول کنیم. من نظرم این است که اگر می‌خواهند تعلیق کنند، این کار را انجام دهند.»

هرچند تنها 2 فوریت این طرح، در صحن مجلس رای آورده بود و نمایندگان هنوز این طرح را به قانون تبدیل نکرده بودند، اما خیلی از اهالی ورزش نگران این موضوع بودند که این طرح در مجلس به تصویب برسد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی هم در فدراسیون‌های ورزشی مانند جودو و کل ورزش ایران را به خاطر این قانون تعلیق کنند.

البته ابتدای همین هفته صحبت‌هایی مبنی بر حذف بند 11 این طرح در خبرها شنیده شد، اما مصاحبه روز گذشته حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دوباره ابعاد تازه‌ای به این ماجرا اضافه کرد: «هنوز بند عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از قانون «طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» حذف نشده است. حذف این بند پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به مجلس بوده، اما هنوز قطعی نشده و در حال بررسی موضوع هستیم تا تصمیمی که به نفع کشور است، با در نظر گرفتن همه جوانب داشته باشیم.»

صبح امروز (دوشنبه)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودشان را آماده می کردند تا این طرح 2 فوریتی را به رای بگذارند و همه ورزش ایران هم در انتظار پایان این رای‌گیری بود. حالا طیبه سیاوش، نماینده مردم تهران به اعتمادآنلاین ، خبر داده بند 11 این طرح حذف شده است.

البته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، شب گذشته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری های ایران، درباره بند 11 این طرح، احتمال حذف آن را بالا دانسته بود و اعلام کرد:«در شرایط موجود نیز ورزشکاران ما در میادین ورزشی از رویارویی با رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند، بنابراین ضرورتی بر اینکه قانونی آنها را مجاب به ادامه روند موجود کند، وجود نداشت و این بند از طرح ضدصهیونیستی حذف شد.»

حالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 اردبیهشت ماه 99)،‌ کلیات طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت را مورد بررسی قرار دادند و نهایتا با کلیات طرح دوفوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت موافقت کردند.

ورزش ایران که این روزها درگیر ماجرای پیچیده فدراسیون جودو و سعید ملایی است و به همین خاطر هم از تمام فعالیت‌های ورزشی تعلیق شده است، می تواند امیدوار باشد با حذف این بند فعلا مشکلی به مشکلاتش اضافه نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها