کد خبر: 405591
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۲۱
| |

رایزنی تلفنی اردوغان با نخست وزیر لیبی/ «فائز السراج» به ترکیه می‌رود

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی راه‌های اجرای تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور پرداختند.

رایزنی تلفنی اردوغان با نخست وزیر لیبی/ «فائز السراج» به ترکیه می‌رود
کد خبر: 405591
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۰:۲۱

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص گام‌های اجرایی دو تفاهم‌نامه‌ امنیتی و نظامی که در ماه نوامبر میان آنکارا و طرابلس امضا شده و همچنین در خصوص زمینه اختیارات دریایی طرفین در دریای مدیترانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دفتر رسانه‌ای فائز السراج اعلام کرد که دو طرف در جریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات لیبی، پیامدهای جنگ‌ در طرابلس، تعدادی از پرونده‌های همکاری و مسائل مهم و مورد توجه دو کشور و نیز تلاش‌های صورت گرفته ترکیه و لیبی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداختند.

در پایان این تماس تلفنی، فائز السراج دعوت اردوغان برای سفر به ترکیه را پذیرفت و زمان انجام این سفر در روزهای آتی مشخص می‌شود.

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و رئیس‌جمهوری ترکیه 27 نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها