کد خبر: 405594
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فضا| اسپیس‌ایکس چه زمانی مسافران اختصاصی خود را به فضا خواهد برد؟

برنامه‌هایی مبنی بر بردن مردم عادی به فضا مطرح شد که قرار بود در سال 2018 انجام گیرد، اما به دلایلی به تاخیر افتاد. حال پس از انجام آزمایش‌های مختلف، کارشناسان تصمیم گرفته‌اند که این کار را در سال جاری عملی کنند.

فضا| اسپیس‌ایکس چه زمانی مسافران اختصاصی خود را به فضا خواهد برد؟
کد خبر: 405594
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- رفتن به فضا یکی از آرزوهای بشر بوده و از دیرباز درصدد عملی کردن آن است. سفینه‌های فضایی آماده هستند تا افرادی به جز فضانوردان را به فضا بفرستند و رویای اشخاص عادی را برای سفر به فضا محقق کنند.

اعتمادآنلاین به نقل از «world atlas» گزارش می‌دهد، از زمانی که اولین بار انسان در سال 1969 پا به روی ماه گذاشت، کودکان و همچنین بزرگسالان در سراسر جهان رویای سفر فضایی را در سر می‌پرورانند. داستان‌های علمی‌تخیلی بی‌شماری در کتاب‌ها و صنعت سینما ساخته و پرداخته شده و در سال 2015 هنگامی که ناسا برنامه‌های خود را اعلام کرد با اقبال زیادی روبه‌رو شد.

فضا

اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد آرزوی چند شهروند خوش‌شانس خصوصی را زودتر از قبل برآورده و آنان را به فضا پرتاب کند؛ اما اگر دل‌تان بخواهد از زمین پرواز کنید و جهشی در فضا داشته باشید، چه مدت باید صبر کنید؟

برنامه‌ریزی بلندمدت

فضانوردی

اسپیس‌ایکس سال‌ها مشغول برنامه‌ریزی برای اعزام مردم به فضا بود. ایلان ماسک (Elon Musk) با تبلیغ گسترده ایده گردشگری فضایی طی چند سال گذشته توجه عموم را جلب و مردم را ترغیب کرده است. این شرکت در سال 2017 اعلام کرد که تا پایان سال 2018 دو فرد عادی را به دور ماه می‌فرستد. واضح است که این سفرها هنوز انجام نشده، گرچه هزینه آن از قبل پرداخت شده بود.

در حالی که اسپیس‌ایکس وعده‌های زیادی داده است، اما هنوز نتوانسته انسانی را به فضا ببرد. ناسا در ماه آوریل اعلام کرد که این تاریخ برای اولین پرواز با هواپیمای Crew Dragon تعیین شده است که 2 فضانورد آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌کنند. اینها اولین فضانوردانی هستند که از سال 2011 از خاک آمریکا به فضا می‌روند.

این پرواز برای 27 ماه مه برنامه‌ریزی شده است. ماموریت Crew Dragon سال‌هاست که در دست توسعه است و برنامه‌ برای پرتاب در سال 2018 به تعویق افتاده تا این فضاپیما را به مجوز ناسا برساند. این ماموریت نقطه عطفی در جهت اعزام شهروندان عادی به فضا خواهد بود.

اسپیس‌ایکس به سرپرستی ایلان ماسک در تلاش است تا برای ساخت موشک بتواند دوباره سوخت‌گیری و پرواز کند. این شرکت برای آزمایش سپر گرما در سال 2019 مجموعه‌ای از «hop tests» را طراحی کرده است. 2 تست موفقیت‌آمیز در تاریخ 24 جولای و 28 آگوست در ارتفاع به ترتیب 20 و 150 متری به پایان رسید.

مجموعه دیگری از آزمایش‌ها که تجهیزات تقویتی و ارتفاعی از پروازهای با سرعت بالا را بررسی می‌کند برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده است. پیش‌بینی می‌شود که اولین پرواز تجاری در سال 2021 با حمل ماهواره تجاری به فضا انجام گیرد. برنامه‌هایی برای ارسال 2 کشتی باری بدون سرنشین در سال 2022 به مریخ ترتیب داده شده، سفری که حامل میلیاردر ژاپنی، یوکازو مائزاوا، به اطراف ماه است برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده است.

مریخ تا 2025

فضا

طبق برنامه ماسک، نخستین افراد در سال 2025 به مریخ پا می‌گذارند. با توجه به مشکلات پیش‌بینی‌شده، به نظر می‌رسد این کار به تعویق بیفتد، اما ماسک برنامه‌های بزرگی دارد و تا سال 2050 وجود شهری یک میلیون نفری را در مریخ پیش‌بینی می‌کند. در این میان توجه عده بسیاری جلب پرواز Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد که تاکنون با وجود شیوع بیماری کرونا به تاخیر نیفتاده است. راه‌اندازی نهایی در تاریخ 20 ماه مه آغاز می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، ممکن است اسپیس‌ایکس تا پایان سال 2021 یا اوایل سال 2022 گردشگران را به مدار بفرستد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها