کد خبر: 405595
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۴:۲۵
| |

معرفی نامزدهای 5 وزارت‌ خالی عراق به الکاظمی/ جلسه رای اعتماد بعد از عیدفطر برگزار می‌شود

یک نماینده عراقی از فراکسیون الفتح به رهبری هادی العامری اعلام کرد که فهرست اسامی نامزدهای پنج وزارت خانه بدون وزیر به دست نخست وزیر عراق رسیده است، اما اختلافات در مورد وزرای دو وزارت خانه خارجه و نفت ادامه دارد.

معرفی نامزدهای 5 وزارت‌ خالی عراق به الکاظمی/ جلسه رای اعتماد بعد از عیدفطر برگزار می‌شود
کد خبر: 405595
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۴:۲۵

اعتمادآنلاین| فاضل الفتلاوی، از نمایندگان ائتلاف الفتح گفت: برای هر پنج وزارت خانه‌ بدون وزیر که عبارتند از وزارت تجارت، کشاورزی، دادگستری، فرهنگ و مهاجرت، سه نامزد معرفی شده‌اند و این اسامی در حال حاضر به دست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق رسیده است.

او عنوان داشت: نمی‌توان اسامی نامزدها برای پنج وزارت باقی مانده را مطرح کرد، چراکه اسامی ممکن است در لحظات آخر تغییر کند.

جلسه رای اعتماد به وزارت‌خانه‌های باقی مانده نیز بعد از عید برگزار می‌شود.

الفتلاوی تصریح کرد: اختلافات و دیدگاه‌های مختلفی درخصوص نامزدهای دو وزارت خارجه و نفت وجود دارد. حزب دموکرات کردستان نیز همچنان برای تعیین نامزد خود، فواد حسین جهت تصدی وزارت خارجه اصرار دارد.

پارلمان چهارشنبه شب ششم مه جاری به برنامه وزارتی دولت الکاظمی و 15 وزیر در کابینه وی رای اعتماد داد، اما پنج نامزد وزارت تجارت، کشاورزی، فرهنگ، مهاجرت و دادگستری به رای اعتماد دست پیدا نکردند.

پارلمان رای گیری در خصوص نامزدهای وزارت خارجه و نفت را به زمانی دیگر موکول کرد، چراکه در مورد تعیین نامزدها توافق نشده است.

از سوی دیگر، شیروان میرزا، از نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان عراق در مصاحبه با المعلومه گفت که تا قبل از عید فطر، تنها یک هفته فرصت در مقابل الکاظمی باقی مانده است تا تکلیف کابینه خود را مشخص کند و اسامی نامزدها را به پارلمان ارائه دهد تا در مورد آنها رای گیری شود. تصویب یا عدم تصویب آنها نیز در گرو اظهارات الکاظمی و فراکسیون‌های سیاسی است.

میرزا تصریح کرد که با وجود مذاکرات، کردها فواد حسین را به صورت نهائی برای وزارت خارجه و خالد شوانی را برای وزارت دادگستری معرفی کرده‌اند.

او عنوان داشت، حتی اگر نامزدهای کردها نیز رد شوند، اتحادیه میهنی کردستان مانعی در مقابل تصویب سایر کابینه در صورت معرفی آنها به پارلمان نخواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها