کد خبر: 405633
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۱:۲۳:۴۷
| |

میزان رضایتمندی از آبه به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید

میزان حمایت از نخست وزیر ژاپن به پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته رسیده و علت آن هم مدیریت وی درباره ویروس کرونا و مطرح کردن لایحه اعطای اختیارات بیشتر به خودش برای تعیین دادستان‌های ارشد است.

میزان رضایتمندی از آبه به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید
کد خبر: 405633
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۹ ۱۱:۲۳:۴۷

اعتمادآنلاین| نظرسنجی صورت گرفته که امروز (دوشنبه) توسط روزنامه آساهی ژاپن منتشر شد نشان می‌دهد که میزان حمایت از شینزو آبه، نخست وزیر این کشور از یک ماه گذشته میلادی با هشت درصد کاهش به 33 درصد رسیده که پایین‌ترین از 2018 است؛ زمانیکه او با اتهام مربوط به پارتی بازی روبرو شد که میزان اعتماد به دولت را زیر سوال برد.

همچنین در نظرسنجی دیگری از سوی شبکه تلویزیونی ANN مشخص شد که میزان رضایت از کابینه نیز با کاهش هفت درصدی به 32.8 درصد رسیده است.

در نظرسنجی روزنامه آساهی همچنین آمده که عامل اصلی در این کاهش اخیر لایحه پیشنهادی از سوی آبه است که سن بازنشستگی را برای برخی از دادستان تا 65 سال افزایش داده؛ طرحی که دو سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با آن مخالفت کردند.

رسانه‌های ژاپنی شامل روزنامه آساهی گزارش کردند که این لایحه می‌تواند ارتقای جایگاه یکی از متحدان آبه را به عنوان یکی از دادستان‌های ارشد ژاپن در ماه‌های آتی تضمین کند.

دولت توکیو اوایل ماه جاری میلادی «هیرومو کوروکاوا» ‌را در سمت ریاست دفتر دادستان ارشد عمومی توکیو و پس از آنکه او 63 ساله شد، ابقا کرد و به این ترتیب راه برای انتصاب او به عنوان دادستان کل ژاپن فراهم شده است.

منتقدان می‌گویند این لایحه به آبه اجازه می‌دهد تا دادستان‌های دوست و متحد با دولت را در جایگاه خودشان ابقا کند و این مساله باعث نارضایتی گسترده مردمی شده به طوریکه حدود پنج میلیون شامل هنرمندان ژاپن به کمپینی علیه این لایحه ملحق شده‌اند.

خبرگزاری کیودو امروز از قول مقام‌های ارشد دولت نوشت، به دلیل عدم رضایت از این طرح، دولت و احزاب حاکم ژاپن به دنبال متوقف کردن این لایحه هستند.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت گفت که درباره گزینه‌های مختلف مربوط به این لایحه آگاه است و پارلمان برای بحث درباره این مساله تصمیم‌گیری می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها