«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| کوتاه و شنیدنی از آخرین اخبار کرونایی در جهان

حوادث جالبی هم در حاشیه شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان به وقوع پیوسته که نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا سبک خاصی از زندگی را به همراه آورده است.

ویروس کرونا| کوتاه و شنیدنی از آخرین اخبار کرونایی در جهان
کد خبر: 405809
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا ، شیوع گسترده آن و آمار بالای مرگ و میر در جهان باعث شده که هر روز بر دانش بشریت در رابطه با این ویروس افزوده ‌شود. به همین دلیل برخی از اقداماتی که گمان می‌رفت برای مقابله با ویروس کرونا کارایی داشته باشد حذف و برخی از اقدامات به لیست مقابله با ویروس کرونا اضافه می‌شوند، در حالی که حوادث جالبی هم در حاشیه شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان به وقوع پیوسته که نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا سبک خاصی از زندگی را به همراه آورده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که از چند روز پیش در این زمینه رسانه‌ای شد، اعلام عدم کارایی تب‌سنجی در فرودگاه‌ها بود و دانشمندان خبر دادند، این اقدام نتیجه قابل توجهی در زمینه تشخیص و مقابله با ویروس کرونا ندارد.

به گفته متخصصان انستیتو رابرت کخ آلمان، حداقل نیمی از مبتلایانی که در این موسسه پرونده دارند فاقد علامت تب بوده‌اند.

از سوی دیگر از مسکو خبر رسید بعد از شیوع بسیار گسترده ویروس کرونا در روسیه، صف‌های طویلی در مقابل آزمایشگاه‌های تشخیص طبی تشکیل شده است، به نحوی که می‌توان با مشاهده تجمع مردم، از مسافت‌های دور به وجود آزمایشگاهی در منطقه پی برد.

قطر هم از روز شنبه گذشته قانون اعمال مجازات‌های سنگین افراد ناقض چارچوب‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را اجرایی کرد. بر اساس این قانون، افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نکنند 200 هزار ریال (55 هزار دلار) (بیش از 950 میلیون تومان) یا سه سال حبس یا به هر دوی آنها محکوم خواهند شد.

از دیگر سو کویت اعلام کرد، مردان چندهمسره با ثبت آدرس منازل همسرشان می‌توانند از قانون منع رفت‌وآمد معاف شوند.

این افراد می‌توانند برای رسیدن به منازل خود، در دوره منع رفت‌وآمد از خانه خارج شوند و به خانه همسر دیگر خود بروند.

بر اساس دستورالعمل مسئولان امنیتی دولت کویت، این افراد بعد از ثبت آدرس محل سکونت همسران‌شان در دوره منع رفت‌وآمد هفته‌ای 2 بار و هر بار برای یک ساعت اجازه خواهند داشت در شهر تردد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها