کد خبر: 405837
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پرستار| کدام کشورها بیشترین حقوق را به پرستاران می‌دهند؟

پرستاری یکی از مشاغلی است که این روزها با مشکلات و سختی‌های زیادی همراه شده است. حقوق پرستاران، به خصوص در این برهه زمانی، بسیار کم تلقی می‌شود؛ زیرا این میزان حقوق در برابر خدماتی که انجام می‌دهند بسیار ناچیز است.

پرستار| کدام کشورها بیشترین حقوق را به پرستاران می‌دهند؟
کد خبر: 405837
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- پرستاری شغلی دشوار است. پرستار ممکن است در بیمارستان، کلینیک خصوصی یا محل درمانی دیگری مشغول کار باشد و هر روز آن متفاوت با روزهای قبل باشد. پرستاران مسئولیت‌های مختلفی دارند و بسته به سطح تحصیلات و تخصص‌های مورد نیاز حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند؛ به عنوان مثال پرستاران اورژانس در اورژانس بیمارستان کار می‌کنند و غالباً باید با موارد تروماتیک روبه‌رو شوند.

اعتمادآنلاین به نقل از world atlas گزارش می‌دهد، این بیماران ممکن است نیاز به بستن زخم داشته باشند و همچنین به بیمارانی که در حوادث خطرناک حضور داشته‌اند مشاوره دهند. از سوی دیگر، پرستارانی که کارهای مراقبت در منزل انجام می‌دهند اغلب با بیماران سالخورده‌ای مواجه می‌شوند که نمی‌توانند برای مراجعه به پزشک یا بیمارستان به راحتی از خانه‌ خود بیرون بروند. گاهی این نوع پرستاران مراقبت‌های سالمندی مثل حمام کردن فرد، تعویض پانسمان زخم و کمک به خوردن داروهای این افراد را بر عهده می‌گیرند.

حقوق پرستاران در سراسر جهان بسیار متفاوت است. اگر مایل به مهاجرت و آموختن یک زبان جدید هستید، می‌توانید در برخی از کشورهای پردرآمد که در زیر ذکر شده در شغل پرستاری مشغول کار شوید. ما در این مطلب خواهیم دید که کدام کشورها بیشترین میانگین حقوق سالانه پرستاران را در جهان پرداخت می‌کنند.

دانمارک- 199.731 دلار

پرستار

پرستارانی که در دانمارک مشغول کار هستند به دلیل دانش و مهارت‌شان در کار حقوق عالی دریافت می‌کنند. آنها به طور متوسط تقریباً 20 هزار دلار در سال درآمد دارند. هزینه زندگی در دانمارک بسیار بالاست و رتبه چهاردهم را از بین 209 شهر در نظرسنجی Mercer Cost of Living 2018 کسب کرده است. به همین دلیل حقوق و دستمزد مردم در کشور بالاست تا نیازهای زندگی روزمره را برآورده کند. گفته می‌شود دانمارک به شهروندان خود مزایای بسیاری از جمله خدمات بهداشتی، مرخصی زایمان و مراقبت از کودک با کمک مالی دولت ارائه می‌دهد.

لوکزامبورگ- 165.878 دلار

پرستار

ممکن است لوکزامبورگ از نظر جغرافیایی کوچک باشد، اما با داشتن بنگاه اقتصادی این امر را جبران می‌کند. این کشور یکی از بالاترین سرانه‌های تولید ناخالص داخلی را در جهان دارد و مرکزی جهانی برای بانکداری یا سرمایه‌گذاری خصوصی است. لوکزامبورگ بین بلژیک، آلمان و فرانسه قرار دارد و دومین و بالاترین درآمد سالانه را در این لیست به پرستاران خود ارائه می‌دهد. در این کشور مانند دانمارک هزینه‌های زندگی بالاست و به همین ترتیب حقوق بالایی برای تامین هزینه‌های روزمره مردم در نظر گرفته. طبق گزارش NPR.org، تقریباً نیمی از ساکنان لوکزامبورگ از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا به آنجا رفته‌اند.

ایرلند- 137.152 دلار

پرستار

ایرلند طی سال‌های متمادی تغییر زیادی کرده است. اقتصاد این کشور قبلاً مبتنی بر صنایع کشاورزی بود، اما در دهه 1990 به بعد بر فعالیت‌های دانش‌بنیان مترکز شده است. ایرلند به منظور رونق بخشیدن به بنگاه‌های اقتصادی بر خدمات تکنولوژی پیشرفته و علوم طبیعی توجه بیشتری نشان داده است. حقوق پرستاران نیز به خاطر رونق اقتصادی افزایش یافته است. بسته به نوع پرستاری 100 هزار دلار در سال برای کار در ایرلند به پرستاران داده می‌شود.

نروژ- 108.072 دلار

پرستار

کشورهای شمال اروپا حقوق خوبی به پرستاران خود می‌دهند. نروژ همچنین به پرستاران امکان می‌دهد که در سال بیش از 100 هزار دلار داشته باشند، اما مثل سایر کشورهای موجود در این لیست هزینه بالایی برای زندگی دارد. این کشور اماکن تاریخی بسیاری دارد و امکانات تفریحی زیادی برای شهروندان فراهم کرده است.

هلند- 107.995 دلار

پرستار

هلند مزارع لاله زیادی دارد و جایی است که بسیاری از قوانین متعارف در آن کنار گذاشته شده. پرستارانی که در هلند زندگی و کار می‌کنند می‌توانند در مقایسه با همتایان جهانی خود دستمزدی بالاتر از متوسط ​​بگیرند. گفته می‌شود هزینه زندگی در این کشور بیشتر از سایر مناطق جهان است و بنابراین دستمزد بالایی نیز به کارمندان و کارکنان بخش‌های مختلف اختصاص می‌یابد. با وجود این، هلند هنوز هم می‌تواند کشوری جذاب برای پرستاران باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها