کد خبر: 405863
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۸:۵۴
| |

ویروس کرونا چه سرنوشتی را برای لژیونرهای ایرانی رقم می‌زند؟

سردار آزمون، یکی از آماده‌ترین لژیونرهای ایران که پیش از تعطیلی لیگ روسیه به علت شیوع کرونا در نزدیکی کسب آقای گلی لیگ روسیه بود، این روزها بحث انتقالش به ناپولی باز است و دیگر لژیونرهایی مثل کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش به دنبال بازگشت به تیم‌های سابق خود هستند.

ویروس کرونا چه سرنوشتی را برای لژیونرهای ایرانی رقم می‌زند؟
کد خبر: 405863
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۱:۲۸:۵۴

اعتمادآنلاین| تعطیلی موقت لیگ‌های اروپایی و آسیایی به دلیل شیوع ویروس کرونا ، باعث شده تا لژیونرهای ایرانی روزهای خود را بیرون از زمین چمن فوتبال پیگیری کنند و به کارهای شخصی خود برسند. سردار آزمون، یکی از آماده‌ترین لژیونرهای ایران که پیش از تعطیلی لیگ روسیه به علت شیوع ویروس کرونا در نزدیکی کسب آقای گلی لیگ روسیه بود، این روزها بحث انتقالش به ناپولی باز است و دیگر لژیونرهایی مثل کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش به دنبال بازگشت به تیم‌های سابق خود هستند. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم، بعد از پایان ویروس کرونا و آغاز فصل نقل و انتقالات، چه اتفاقی برای لژیونرهای ایرانی رخ می دهد.

سردار آزمون

مهاجم شماره 7 زنیت روسیه یکی از عوامل صدرنشینی تیمش در این فصل بود و با 10 گل زده و 6 پاس گل، سومین گلزن برتر لیگ روسیه لقب گرفته است. درخشش پسر ترکمن باعث شده تا رسانه‌های مختلف از انتقال او به تیم‌های بزرگ اروپایی از جمله ناپولی و اتلتیکو خبر بدهند و دوباره شاهد حضور یکی از بازیکنان ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا باشیم. اتمام قرارداد دریس مرتنز بلژیکی با ناپولی باعث شده تا این اخبار قوت بیشتری به خود بگیرد و در صورت ادامه نیافتن لیگ‌های روسیه و ایتالیا، سران ناپولی مذاکرات جدی خود را برای جذب این مهاجم ایرانی با باشگاه روسی آغاز خواهند کرد.

الله‌یار صیادمنش

لژیونر نسبتا ناموفق ایران در تیم فوتبال فنرباغچه، مدتی به باشگاه دسته یکی استانبول‌اسپور قرض داده شد اما مهاجم فصل قبل استقلال نتوانست درخشش خود در لیگ ایران را در تیم های ترکیه‌ای ادامه دهد و حالا خبر می‌رسد پس از مشخص شدن تکلیف سوپرلیگ ترکیه، باشگاه فنرباغچه به دنبال فسخ قرارداد با این مهاجم ایرانی است. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال بازگشت صیادمنش به جمع آبی‌های پایتخت افزایش پیدا می‌کند و او دوباره زیر نظر فرهاد مجیدی مشغول کار خواهد شد.

کاوه رضایی و علی قلی‌زاده

زوج ایرانی خط حمله شارلوا بلژیک درخشش خوبی در این تیم داشتند و توانستند با اتمام زودتر از موعد لیگ بلژیک به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور، فصل را در رده سوم به پایان برسانند. با اتمام لیگ بلژیک، باشگاه کلوب بروخه به دنبال بازگرداندن کلاوه رضایی است و شارلوا نیز می‌خواهد قرارداد قرضی این بازیکن را دائمی کند؛ مذاکرات 2 باشگاه در این خصوص ادامه دارد و هنوز مشخص نشده که چهارمین گلزن برتر لیگ بلژیک در فصل 20/2019، سال آینده در کدام یکی از این دو تیم توپ خواهد زد. همچنین علی قلی‌زاده نیز با عملکرد خوبی که داشت فصل بعد را هم در شارلوا خواهد ماند و در این تیم بلژیکی توپ خواهد زد.

امیر عابدزاده

دروزاه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه ماریتیمو پرتغال در فصل پیش رو، در 19 بازی از 24 بازی ماریتیمو در فصل جاری برای تیمش به میدان رفت و با تعطیلی موقت لیگ این کشور، همراه با مارتیمو در رده پانزدهم قرار گرفت. عملکرد نسبتا خوب این لژیونر ایرانی باعث شده تا به احتمال زیاد عابدزاده در این تیم ماندنی شود و یک فصل دیگر به عنوان دروازه‌بان نخست ماریتیمو به میدان رود.

علیرضا جهانبخش

وینگر برایتون انگلیس در میانه‌های لیگ این کشور به خوبی نشان داد که لیاقت فرصت دادن دارد و در چند بازی که به میدان رفت، برای تیمش مثمر ثمر بود و 4 امتیاز حیاتی را نیز کسب کرد. با این وجود اخبار به گوش رسیده حاکی از این است که باشگاه آلکمار هلند خواهان بازگزداندن ستاره خود است و حاضر است بعد از مشخص شدن تکلیف لیگ جزیره، با مدیران برایتون پای میز مذاکره بنشیند.

صادق محرمی

آینده دفاع راست سابق تیم فوتبال پرسپولیس و فعلی دیناموزاگرب کرواسی در هاله‌ای از ابهام است و فصل ناامیدکننده محرمی باعث شده تا سران این باشگاه کروات برای نگه داشتن او مردد شوند. البته در بازی‌های منتهی به تعطیلی موقت لیگ کرواسی، محرمی به آمادگی نسبی رسید و توانست در چند بازی، بازیکن موثر تیمش باشد.

امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی

2 هافبک دفاعی ایرانی فصلی متفاوت را در یوپن بلژیک داشتند و شرایط مختلفی را تجربه کردند. امید ابراهیمی، هافبک دفاعی سابق استقلال در این فصل لیگ بلژیک یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیمش بود و در 18 بازی برای سفیدپوشان به میدان رفت؛ البته رسانه‌های مختلف عربی و بلژیکی خبر از بازگشت این بازیکن به الاهلی قطر دادند. اما بعید است فصل بعد سعید عزت‌اللهی را در این تیم بلژیکی ببینیم. تیم فوتبال یوپن با تعطیلی لیگ بلژیک به دلیل شیوع ویروس کرونا، با 30 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها