ترامپ:

به جز ابتدای جنگ، واقعا برای پیروزی در افغانستان نجنگیدیم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: کشور وی هرگز به جز در مراحل اولیه جنگ حدودا دو دهه‌ای خود در افغانستان واقعا برای کسب پیروزی در این کشور نجنگیده است.

به جز ابتدای جنگ، واقعا برای پیروزی در افغانستان نجنگیدیم
کد خبر: 405924
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۲:۱۵

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چند توئیت به یک سرمقاله روزنامه وال استریت ژورنال به تاریخ 17 مه با موضوع هشدار درباره تصمیمات نسنجیده در قبال افغانستان واکنش نشان داد.

این مطلب در حالی منتشر شد که مقام‌های آمریکایی به دنبال تسهیل یک توافق صلح میان شبه‌نظامیان طالبان و دولت افغانستان پیش از اجرای کاهش برنامه‌ریزی شده نیروی آمریکایی در افغانستان هستند.

ترامپ در توئیتش نوشت: آیا می‌توانید لطفا به آنها توضیح دهید 19 سال است که ما آنجا هستیم؟

او در ادامه نوشت: حتی طالبان هم در خصوص تمایلش به خروج ما از آنجا حرفهای متناقض می زند. آنها از اینکه ما در آنجا بمانیم ثروت به دست می آورند؛ ما هرگز به جز در زمان ابتدای جنگ در افغانستان واقعا در این کشور برای پیروزی نجنگیده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: ما بیشتر نقش یک نیروی پلیس را ایفا کردیم تا نقش ارتش قدرتمندی که داریم به ویژه ارتشی که هم اکنون بازسازی شده است. خیر، من در اینجا احساسی عمل نمی‌کنم.

از زمان آغاز جنگ آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 در افغانستان بیش از سه چهارم از یک میلیون آمریکایی در افغانستان خدمت کرده‌اند و بیش از 2300 سرباز آمریکایی در این کشور کشته شده‌اند. در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق با جهش ناگهانی، حدود 100 هزار پرسنل نظامی آمریکا در سراسر این کشور استقرار پیدا کردند تا با طالبان بر سر کسب کنترل مناطق دوردست بجنگند.

در یک سال گذشته نیز ارتش آمریکا عمدتا متمرکز بر اجرای حملات هوایی علیه شبه نظامیان و حمایت از نظامیان ارتش افغانستان در جنگ با این شبه نظامیان بوده و تلاش می‌کرده تا طالبان را وادار به ورود به مذاکرات سیاسی برای صلح در افغانستان کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها