بایدن تمایلی به علنی کردن اختلافات آمریکا و اسرائیل ندارد

یک مشاور ارشد جو بایدن مدعی شد، این نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها در انتخابات 2020 آمریکا هرگونه مناقشه و اختلاف‌نظر با رژیم صهیونیستی را از انظار عمومی دور نگه خواهد داشت.

بایدن تمایلی به علنی کردن اختلافات آمریکا و اسرائیل ندارد
کد خبر: 405974
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۶:۳۱:۳۶

اعتمادآنلاین| این ادعا بر خلاف رویکردی است که باراک اوباما، کسی که بایدن به عنوان معاون وی در زمان ریاست‌جمهوری‌اش خدمت کرده، در همان زمان ریاست‌جمهوری در قبال رژیم صهیونیستی در پیش می‌گرفت.

اوباما معتقد بود که پرداختن علنی به اختلافات موجود دو طرف به وادار کردن رژیم صهیونیستی به اقدام در قبال آنها کمک خواهد کرد.

با این حال تونی بلینکن، مشاور ارشد جو بایدن در یک کنفرانس اینترنتی که از سوی گروه دموکرات‌های حامی اسرائیل موسوم به «اکثریت دموکرات برای اسرائیل» برگزار شد، گفت: جو بایدن شدیدا به این معتقد است که اختلافات تا جای ممکن بین دوستان حفظ شده و در پشت درها بماند و در مقابل انظار عمومی فاصله میان آنها تا میزان ممکن کم باشد.

این یکی از وجه‌تمایزهای میان بایدن و باراک اوبامایی که او به عنوان الگو تحسینش کرده، محسوب می شود.

بایدن همچنین گفته که مجددا به توافق هسته‌ای با ایران برخواهد گشت اما شرایط این توافق را برای ایران سخت‌تر خواهد کرد.

اوباما در سال 2009 در دیدار با رهبران جامعه یهودیان آمریکا، سیاست پرهیز از علنی کردن اختلافات در روابط اسرائیل و آمریکا را زیر سوال برده و گفت، این سیاست کارکرد چندانی در پیشبرد صلح نداشته است.

او در دوران ریاست جمهوری خود به صورت علنی از برخی سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و بنیامین نتانیاهو نیز پاسخ این انتقادهای او را می‌داد.

بلینکن در ادامه بر تعهد بایدن به از سرگیری کمک‌های آمریکا به فلسطینی‌ها که از سوی ترامپ به حال تعلیق در آمد، تأکید کرد. با این حال او گفت، بایدن برای این منظور به محدودیت‌های کنگره پایبند است.

بلینکن در ادامه بر موضع بایدن در خصوص این که کمک به اسرائیل را به رفتار آن مشروط نمی‌سازد، تأکید کرد. این درخواستی است که طی یک سال گذشته از سوی چپ‌های حزب دموکرات به ویژه برنی سندرز، رقیب اصلی بایدن در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد ریاست‌جمهوری مطرح شده است.

او ادامه داد: بایدن قاطعانه با آن مخالف است. او کمک‌های نظامی به اسرائیل را به هیچ یک از تصمیمات سیاسی آن مشروط نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها