کد خبر: 405981
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| ریاست مجلس نباید در اختیار هر کسی قرار بگیرد

منصور حقیقت‌پور گفت‌: از سال 84 اراده‌ای نامبارک شکل گرفت تا چهره‌های برجسته نظام را بی‌اعتبار کرده و‌‌‌ آبروی‌شان به سخره گرفته بگیرند. نتیجه آن حرکت بد،‌ حاشیه‌نشینی چهره‌ای چون ناطق‌نوری بود که اگر این روزها در صحنه حاضر می‌شد، می‌توانست منشاء خیر و برکت باشد.

مجلس یازدهم| ریاست مجلس نباید در اختیار هر کسی قرار بگیرد
کد خبر: 405981
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم در حالی شروع به کار می‌کند که از همان فردای برگزاری انتخابات مجلس، بحث‌ها درباره شانس اصلی ریاست مجلس یازدهم داغ شد. در این میان نام افرادی هم به میان آمد که چند ماه پیش اگر کسی از آنها به عنوان رئیس احتمالی مجلس یازدهم حرف می‌زد، همه تعجب‌زده می‌شدند (بیشتر بخوانیم) .

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس جایگاهی والا در نظام دارد،‌ پس می‌توان گفت ریاست مجلس هم منصبی است که نباید در اختیار هر کسی قرار گیرد. به همین دلیل آقایانی که مدعی نشستن بر صندلی اول صحن بهارستان هستند به وزن و حد خودشان نگاهی بیندازند. آیا از وزن سیاسی لازم بهره‌مند هستند تا در این شرایط سخت بتوانند در اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای در قامت رئیسی مقتدر حاضر شوند؟ آیا می‌توانند از شأن کرسی ریاست مجلس دفاع کنند یا نه؟

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: برخی از چهره‌هایی که این روزها برای ریاست مجلس یازدهم تلاش می‌کنند‌ حتی با الفبای وظیفه‌های نمایندگی هم آشنا نیستند. پس باید اجازه ورود آدم‌هایی را بدهند که در یک تراز ملی و کلانی کار کرده باشند تا بتوانند با قابلیت خود به نظام کمک کنند. بعضی‌ها فکر می‌کنند مجلس قرارگاه سازندگی است و در فکر ساختن مسکن مهر یا جاده هستند. باید به آنها گفت، برای این کارها پاستور و دولت را داریم؛ یعنی وظیفه مجلس اصلاً این کارها نیست، در واقع مجلس محل تجمیع نخبگان کشور برای طراحی‌های اساسی است. همچنین باید گفت، محل ریاست مجلس محلی برای آزمون و خطا نیست و کسی باید رئیس باشد‌ که در مجامع ملی جدی گرفته شود (بیشتر بخوانیم) .

او توضیح داد: به نظر من باید در سطح کلان‌ نظام می‌رفتند و از چهره‌های شناخته‌شده و کارنامه‌دار برای حضور در انتخابات دعوت به عمل می‌آوردند، تا افرادی کرسی‌های مهم مجلس را در دست بگیرند که حرفی برای گفتن داشته باشند. سوال من این است که چرا شرایط به گونه‌ای پیش رفت که شخص آقای لاریجانی تصمیم بگیرد در انتخابات شرکت نکند؟ در واقع از سال 84 اراده‌ای نامبارک شکل گرفت تا چهره‌های برجسته نظام را بی‌اعتبار کنند و‌‌‌ آبرویشان را به سخره بگیرند. نتیجه آن حرکت بد،‌ حاشیه‌نشینی چهره‌ای چون ناطق ‌نوری بود که اگر این روزها در صحنه حاضر می‌شد، می‌توانست منشاء خیر و برکت باشد و بسیاری از مشکلات را با کمک هم‌طرازان خود برطرف کند.

حقیقت‌پور ادامه داد: توقع این است که بزرگان، روحانیت و... قبل از هر انتخاباتی به میدان بیایند و از شخصیت‌های مهم و برجسته برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آورند تا این‌طور نشود که تعداد زیادی از منتخبان مجلس ندانند ساختمان مجلس اصلاً چندتا در دارد و از کدام در می‌توانند وارد صحن اصلی شوند (بیشتر بخوانیم) .

او تاکید کرد: آنچه مسلم است، مجلس یازدهم قطعاً مجلسی ناکارآمد خواهد بود و نظام از فعالیت‌های این دوره حتماً متضرر خواهد شد. ای کاش نمی‌گذاشتیم‌ فعالیت‌ تمامیت‌خواه‌ها به نتیجه برسد تا الان به استقبال مجلسی ضعیف و نارکارآمد نمی‌رفتیم.

منصور حقیقت‌پور در پایان صحبت‌هایش گفت‌:‌ نکته نگران‌کننده این است که تندروها حتی در این شرایط کرونایی هم دست از تندروی برنخواهند داشت، چون جوهر آنها از افراط و تفریط تشکیل شده است و به همین دلیل مشحص، امیدی به اصلاح‌شان نداریم.

چکیده گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور

تندروها در شرایط کرونایی هم دست از تندروی برنخواهند داشت.

آقایانِ مدعی ریاست مجلس به وزن و حد خودشان نگاهی بیندازند.

مجلس قرارگاه سازندگی نیست.

مجلس یازدهم قطعاً مجلسی ناکارآمد خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها