قانونی که فقط برای استقلال نوشته شده است

استقلال ستاره‌های زیادی دارد که باید مجیدی آن‌ها را نیمکت‌نشین کند تا پیش از این می‌توانستند فقط به سه تا از آن‌ها بازی دهد، اما قانون 5 تعویض به کمک مجیدی آمده و او در شروع مجدد بازی می‌تواند به بازیکنان بیشتری بازی دهد.

قانونی که فقط برای استقلال نوشته شده است
کد خبر: 406017
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۰۹:۱۳:۱۲

اعتمادآنلاین| استقلال در بازی با پرسپولیس برای تعویض دچار مشکل بود. دیاباته، اسماعیلی، غلامی، یزدانی و... مصدومان پرشمار استقلال در روز شهرآورد بودند. مجیدی در این بازی حساس تنها یک تعویض انجام داد و آرش رضاوند را به زمین فرستاد. هر چهار بازیکنی که نام بردیم و در شهرآورد غایب بودند عناصر اصلی ترکیب 11 نفره استقلال هستند که با پایان دوران مصدومیت به دلیل وقفه شیوع کرونا آماده‌اند تا برای آبی‌پوشان تهرانی در لیگ برتر به میدان بروند.

با بازگشت تمامی مصدومان استقلال نیمکت آبی‌پوشان تکمیل می‌شود و این کار مجیدی را برای بازی دادن به ستاره‌هایش سخت‌تر می‌کند. برای مثال به لیست مهاجمان استقلال نگاهی بیندازید. همان‌طور که می‌دانید مهدی قائدی و شیخ دیاباته گلزن‌ترین زوج هجومی لیگ برتر هستند، اما استقلال ارسلان مطهری را هم دارد که 8 گله است و از زمان حضور در استقلال به بهترین گلزن این تیم در نیم‌فصل دوم تبدیل شده است.

مجیدی برای انتخاب دو بازیکن از این سه بازیکن دچار سردرگمی است و تازه به این جمع باید محمد بلبلی جوان را اضافه کنید که در نیم‌فصل دوم می‌تواند برای استقلال بازی کند و مجیدی از او به عنوان یار تعویضی استفاده کرده است و تازه فراموش نکنید که مرتضی تبریزی، زکریا مرادی و علی دشتی هم روی نیمکت هستند. در سیستم مجیدی دو مهاجم بازی می‌کنند و اگر هر دو تعویض شوند، باز هم فرصت به سه مهاجم دیگر نمی‌رسد.

نیمکت استقلال آن‌قدر بی‌رحم است که استعدادی مثل زکریا مرادی فرصت خودنمایی هم پیدا نکند یا ارسلان مطهری با 8 گل زده در لیگ برتر مجبور شود روی آن بنشیند. استقلال ستاره‌های زیادی دارد که باید مجیدی آن‌ها را نیمکت‌نشین کند تا پیش از این می‌توانستند فقط به سه تا از آن‌ها بازی دهد، اما قانون 5 تعویض به کمک مجیدی آمده و او در شروع مجدد بازی می‌تواند به بازیکنان بیشتری بازی دهد تا هم نارضایتی آن کمتر شود و از طرفی هم مجیدی از تمامی ظرفیت تیمش بهره گیرد. در ادامه احتمالات تعویض‌های استقلال را بررسی می‌کنیم.

تعویض شماره 1


یکی از محتمل‌ترین تعویض‌های استقلال در بازی‌هایش تعویض در خط حمله است. بین دیاباته، قائدی و مطهری یکی نیمکت‌نشین می‌شود و قطعاً مجیدی نفر سوم را در صدر لیست تعویض‌هایش قرار می‌دهد تا خط حمله اش در 90 دقیقه تازه نفس و آتشین باقی بماند.

تعویض شماره 2


انتخاب بازیکنان در خط حمله دشوار است، اما در خط هافبک پیدا کردن سه بازیکن سخت‌تر هم می‌شود. علی کریمی و مسعود ریگی جایشان را در ترکیب ثابت محکم کردند، اما مجیدی برای انتخاب نفر سوم هم سردرگم است باید بین رضاوند، باقری و اسماعیلی یکی را انتخاب کند. دو بازیکن باقی‌مانده را هم برای تعویض شماره دو در نظر بگیرید. تعویض در خط هافبک برای هر تیمی لازم است و داشتن نیمکت پرمهره‌ای مثل استقلال در این پست برای تیم مجیدی نعمتی به حساب می‌آید.

تعویض شماره 3


رقابت شدیدی در سمت چپ خط دفاع استقلال از ابتدای فصل تا به حال داریم. میلیچ و زکی‌پور هر دو آماده بودند و هر دو هم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند و از این پس مجیدی که تعویض‌هایش زیاد شده، می‌تواند یکی از تعویض‌های اصلی را به این پست اختصاص دهد تا دل هر دو بازیکن آماده اش را به دست آورد و سمت چپ تیمش را هم پرانرژی نگه دارد.

تعویض شماره 4


بین بودوروف، یزدانی، غلامی، دانشگر و چشمی یکی نیمکت‌نشین می‌شود. هر چهار بازیکن مدعی حضور در ترکیب اصلی هستند و اصلاً دوست ندارند بازی‌های استقلال را از روی نیمکت تماشا کنند. مجیدی این فرصت را دارد تا یکی از تعویض‌های اضافه اش را به این پست اختصاص دهد تا از تنش در خط دفاعی جلوگیری کند.

تعویض شماره 5


استقلال کلی نیمکت‌نشین خوب دارد که در هر لحظه می‌توانند به تیم کمک کنند. جوانانی مثل زکریا مرادی و رضا آذری تحت حمایت مجیدی هستند و بلبلی و دشتی تکنیکی می‌توانند در بازی‌های گره‌خورده کارگشا باشند. تبریزی هم با شرایطی که دارد بعید است روی چهار تعویض دیگر بتواند حساب کند و باید به امید همین تعویض پنجم باشد. پنج تعویض برای استقلال که همه مهره‌هایش را در اختیار دارد مثل طلاست و باید دید مجیدی توانایی قیمت دادن به این گوهر گرانبها را دارد یا آن را بی‌استفاده و بی‌ارزش رها می‌کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها