مخالفت فرانسه و آلمان با طرح اشغال کرانه باختری

کشورهای فرانسه و آلمان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری، اعلام کردند این امر می‌تواند روابط تل‌آویو و اتحادیه اروپا را مخدوش کند.

مخالفت فرانسه و آلمان با طرح اشغال کرانه باختری
کد خبر: 406063
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۰:۳۹:۵۱

اعتمادآنلاین| در ادامه واکنش‌های جهانی به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، این بار دولت‌های آلمان و فرانسه نیز با این اقدام مخالفت کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دولت فرانسه شامگاه سه‌شنبه به تل‌آویو هشدار داد که طرح کابینه جدید برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند به روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا آسیب جدی وارد کند.

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «فرانسه مجدداً بر تعهد خود به راهکار عادلانه و پایدار مناقشه فلسطین-اسرائیل تاکید می‌کند. با توجه به این موضوع، از مسئولان اسرائیلی خواسته می‌شود تا از هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای که منجر به الحاق تمام یا بخش‌هایی از اراضی فلسطینیان می‌شود، خودداری کند».

در این بیانیه همچنین به تل‌آویو هشدار داده شده است: «این اقدام عواقبی برای روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل دارد. فرانسه همچنان برای حمایت از هر تلاشی جهت از سرگیری مذاکرات بین طرفین به عنوان تنها راه رسیدن به صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای کاملا آماده است».

به نوشته این پایگاه خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان نیز در بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری، بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی بر مبنای تشکیل دولت فلسطینی در مرزهای پیش از 1967 تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک، ضمن ابراز نگرانی از توافق کابینه جدید تل‌آویو برای اجرای طرح اشغال، آمده است: «الحاق هر بخشی از اراضی خصوصی اشغال‌شده فلسطینیان، از جمله قدس شرقی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و شدیداً احتمالات برای وجود راهکار دو دولتی در توافق نهایی را تضعیف می‌کند».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

پیش از این، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست گفته بود به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها