معاون وزیر اقتصاد خبر داد؛

تسهیلات یک میلیونی خرید صندوق واسطه‌گری یکم برای بازنشستگان

معاون وزیر اقتصاد در امور بانک و بیمه از بهره‌مندی بازنشستگان از تسهیلات یک میلیون تومانی برای خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری واسطه‌گری یکم خبر داد.

تسهیلات یک میلیونی خرید صندوق واسطه‌گری یکم برای بازنشستگان
کد خبر: 406078
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۱:۱۳:۵۵

اعتمادآنلاین| عباس معمارنژاد در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: مهمترین هدف صندوق های سرمایه گذاری تعریف شده از سوی دولت در سال 99 مردمی کردن اقتصاد و ایجاد منفعت آحاد جامعه از رشد بازار سرمایه کشور است.

وی ادامه داد: برخلاف این گفته که دولت برای جبران کسری بودجه اقدام به راه اندازی چنین صندوق هایی کرده جبران کسری بودجه دولت انگیزه پنجم یا ششم راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری و واگذاری دارایی های دولت است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: اولین ویژگی صندوق های سرمایه گذاری تعریف شده دولت را می توان مرکب بودن از چند سهم و به تبع آن ریسک پایین عنوان کرد. وی تخفیف 20 درصدی صندوق معاملاتی یکم را دیگر نکته قابل ملاحظه در سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: طبق برآوردهای اولیه این صندوق حدود 70 درصد سودآوری اولیه را شامل می شود زیرا طبق معاملات روز سهام‌های موجود در صندوق یکم ارزش واقعی این صندوق حدود 29 هزار میلیارد تومان است. نکته دیگر اینکه این صندوق از بازار گردانی خوبی برخوردار است بر این اساس تاکنون حدود یک و نیم میلیون نفر اقدام به پذیره‌نویسی در این صندوق کرده‌اند.

معمارنژاد در طرف دیگر این گفتگو به موضوع جذاب سازی عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت و افزود: کوتاه شده مدت خواب دو ماه صندوق یکم به یکماه و اینکه خریداران می توانند پس از یکماه دارایی خود را بفروشند یکی از موارد جذاب برای خرید این صندوق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نظر به جذابیت سرمایه گذاری در صندوق واسطه گری یکم، صندوق بازنشستگی کشوری طی اطلاعیه ای برای هر بازنشسته‌ای که قصد مشارکت در این سرمایه‌گذاری داشته باشد یک میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: پیرو اقدام مثبت صندوق بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی بانک ها هم برای بازنشستگان خود تسهیلات یک میلیون تومانی در نظر گرفته است. وی ادامه داد: برای پذیره نویسی صندوق واسطه گری یکم نیازی به کد بورس نیست و مردم می توانند فقط با کد ملی و مراجعه به شعب برخی بانک ها و یا تریدرهای کارگزاری های سراسر کشور پذیره نویسی را انجام دهند. هر ایرانی که حتی یک روز از تولدش گذشته باشد و دارای کد ملی باشد می تواند پذیره نویسی را انجام دهد. سرپرستان خانوار هم می توانند برای فرزند یا همسر خود اقدام به پذیره نویسی و خرید نمایند، اما برای انجام معاملات آینده این صندوق در تابلوی بورس اوراق بهادار دارا بودن کد بورسی الزامی است.

معمارنژاد با بیان اینکه هر 10 هزار تومان از محتویات این صندوق به قیمت روز بازار حدوداً 17 هزار تومان می ارزد ادامه داد: سهم های درون صندوق واسطه گری یکم در حال حاضر در بازار با قیمت بیشتری عرضه می شود و با توجه به پایین بودن ریسک صندوق ها در سراسر دنیا خرید صندوق واسطه گری یکم کاملاً توجیه اقتصادی دارد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها