کد خبر: 406097
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۲:۱۲:۰۰
| |

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از 5 میلیون نفر گذشت

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و 280 نفر رسید

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از 5 میلیون نفر گذشت
کد خبر: 406097
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۲:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.

جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که تاکنون پنج میلیون و 280 نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان 325 هزار و 151 نفر جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون و 970 هزار و 883 نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند.

طبق این آمار و ارقام، ایالات متحده آمریکا با یک میلیون و 528 هزار و 568 مورد ابتلا و حدود 92 هزار مورد فوتی، در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد.

مرکز مقابله با بیماری کرونا در روسیه نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته، مجموع هشت هزار و 764 نفر جدید به مبتلایان به کرونا افزوده شدند تا شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در روسیه به 308 هزار و 705 نفر برسد.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته همچنین 135 نفر به قربانیان کرونا در روسیه افزوده شدند و آمار کلی قربانیان به دو هزار و 972 نفر رسید.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که روسیه همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در میان کشورهای اروپایی دارد و بعد از آمریکا در رده دوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کووید-19 قرار دارد.

چین که از اواخر دسامبر 2019 به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهر «ووهان» بعنوان مرکز شیوع کووید-19 شناخته شده بود، با وضع محدودیت‌هایی و اعمال قرنطینه، موفق شد شیوع این ویروس را تحت کنترل درآورد و آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور تک رقمی شده است به طوریکه ظرف 24 ساعت گذشته با ابتلای پنج مورد جدید به کرونا، مجموع مبتلایان در این کشور به 82 هزار و 965 مورد رسید و این کشور هیچ آمار فوتی مرتبط با این ویروس ناشناخته را گزارش نکرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها