کد خبر: 406192
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۶:۰۷:۰۰
| |

پرونده قتل میترا استاد و نقش شهردار اسبق تهران

از پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده‌های سال 98 پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران است. میترا استاد در تاریخ هفتم خرداد سال 98 توسط شلیک گلوله از سلاح همسرش محمدعلی نجفی به قتل رسید.

پرونده قتل میترا استاد و نقش شهردار اسبق تهران
کد خبر: 406192
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۱ ۱۶:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| از پرحاشیه‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده‌های سال 98 پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران است. میترا استاد در تاریخ هفتم خرداد سال 98 توسط شلیک گلوله از سلاح همسرش محمدعلی نجفی به قتل رسید. اگرچه نجفی و وکلایش این ماجرا را قتل غیرعمد عنوان کردند و در آخرین جلسه دادگاه که هفته گذشته تشکیل شد به آن اشاره شد. ازدواج محمدعلی نجفی و میترا استاد در سال 1397 خبرساز شد و حواشی زیادی در پی داشت.

همین حواشی آنها را تا پای قتل هم پیش برد. دادگاه محمدعلی نجفی در سه جلسه برگزار شد که آخرین جلسه آن 31 تیر بود. در نهایت در 8 مرداد 1398، سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمدعلی نجفی، به قصاص نفس توسط دادگاه بدوی خبر داد. بر این اساس، شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی، آقای نجفی را در پرونده قتل میترا استاد همسر دوم‌اش را به قصاص محکوم کرد.

اگرچه خانواده میترا استاد از قصاص محمدعلی نجفی گذشتند. نجفی در دادگاهی که 14 اردیبهشت 1399 به ریاست قاضی متین برگزار شد در مورد جلب رضایت خانواده مقتول گفت حدود 10 میلیارد تومان پرداخت کرده است که حدود 8 میلیارد آن مهریه 1362 سکه‌ایِ میترا استاد بوده است. همچنین طی آخرین حکم اعلام شده است محمدعلی نجفی به قتل عمدی میترا استاد با سلاح بدون مجوز محکوم شده است و باید حدود هفت سال را در زندان بگذراند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها