کد خبر: 406210
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشتی مطرح کرد:

روز قدسی متفاوت

تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامی هوشمندانه بود؛ اقدامی هوشمندانه در این راستا که ملت‌های مسلمان نگذارند اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و... رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

روز قدسی متفاوت
کد خبر: 406210
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامی هوشمندانه بود؛ اقدامی هوشمندانه در این راستا که ملت‌های مسلمان نگذارند اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که برای تمام مسلمانان جهان دارای معنویتی ویژه و از ارزش اسلامی خاصی برخوردار است، مورد وفاق همه مسلمانان قرار گرفت و فارغ از تفاوت‌ها در نژاد و رنگ و مذهب و... موجب شد در 40 سال گذشته، نه‌تنها در جمهوری اسلامی ایران، بلکه ازسوی مردم بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی این روز به رسمیت شناخته شود و مسلمانان همت بگمارند و از فراموش شدن آرمان قدس جلوگیری کنند.

مردم ایران در تمام فراز و فرودهای 40 سال گذشته حتی دوران جنگ تحمیلی و بمباران شهرهای ایران عزیز، روز قدس را همواره باشکوه‌ هر چه تمام‌تر برگزار و این روز را به نقطه پیوند و آرمانی مشترک میان همه مسلمانان جهان تبدیل کردند. با این حال امسال به‌ دلیل شرایط ویژه‌ای که بیماری عالمگیر کرونا ایجاد کرده، امکان برگزاری راه‍پیمایی باشکوه فراهم نیست. اما این شرایط نباید فرصتی مغتنم برای رژیم اسراییل ایجاد کند، بلکه صدای اعتراض جهان اسلام باید رساتر باشد. چه‌ بسا اگر کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد، امسال راهپیمایی علیه این رژیم جعلی به ‌دلایل متعدد باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شد؛ چرا که اقدامات دولت ترامپ و ایالات متحده امریکا در حمایت از رژیم جعلی اسراییل و انتقال پایتخت آن از تل‌آویو به بیت‌المقدس، همچنین تداوم شهرک‌سازی‌ها و سیاست‌های اشغالی، آرام‌ آرام در حال تثبیت و توسعه است. از سویی برخی کشورهای مرتجع منطقه طی اقداماتی خائنانه و سازشکارانه درصدد عادی‌سازی روابط‌شان با رژیم اسراییل هستند.

همچنین امریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تلاش دارند تا با تبلیغات‌شان به‌ جای اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان خطری جدی تلقی شود، جمهوری اسلامی را به عنوان تهدید منطقه‌ای بشناسانند و درنهایت روابط سایر کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس عادی‌سازی شود. علاوه بر این، امسال جای سردار بزرگ مقاومت برابر اشغالگری‌ها یعنی حاج قاسم سلیمانی خالی است. بزرگمردی که نام او با مبارزه علیه اشغالگری و تجاوز و کودک‌کشی از سوی اسراییل جاودانه شد و در جنگ 33 روزه به نماد مقاومت و آرمان‌خواهی ملت ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شد.

امسال متاسفانه حاج قاسم سلیمانی میان ما نیست. با این حال شهادت این بزرگمرد زوال رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد کرد؛ چراکه ملت‌های مسلمان و حامی فلسطین هرگز وظیفه خود در این زمینه و روز قدس را فراموش نخواهند کرد و امسال فریاد‌شان رساتر از سال‌های پیش شنیده خواهد شد.

رسانه‌ها امسال خط مقدم مبارزه برای قدس و شنیده شدن پیام مقاومت هستند. خبرنگاران و اصحاب رسانه باید پیشتاز این عرصه باشند و از ظرفیت رسانه‌های خود و همچنین فضای مجازی برای شنیده شدن صدای قدس استفاده کنند. باید با هماهنگی توفانی از افشاگری و روشنگری علیه اسراییل به راه بیندازند. از همین روی پیشنهاد می‌دهم تمام فعالان رسانه‌ای و فعالان عرصه فضای مجازی همچنین صداوسیما و تمام رسانه‌های رسمی با ابتکار عمل، طرحی نو دراندازند تا همه کشورهای مسلمان و غیرمسلمان امسال صدای مظلومیت فلسطین و اشغالگری اسراییل را رساتر و موثرتر بشنوند تا این رژیم غاصب گمان نکند، اشغالگری مشمول مرور زمان قرار گرفته و بالاخره عادی‌سازی می‌شود. معجزه فضای مجازی را پیش از این دیده‌ایم؛ بنابراین باید تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و صدای فلسطین در گوش جهانیان باشیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها