کد خبر: 406214
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۳۰:۱۰
| |

هر خانه یک ایستگاه آتش‌نشانی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه قطعا وجود ابزار اطفایی و سیستم‌های ایمنی حتی به صورت حداقل‌ها الزامی است، گفت: بسیاری از منازل با کپسول‌های آتش‌نشانی تجهیز شده‌اند؛ اما برخی از شهروندان بارها از کنار ‌آن می‌گذرند و حتی توجه نمی‌کنند که با کارآیی این کپسول‌ها آشنایی لازم را ندارند.

هر خانه یک ایستگاه آتش‌نشانی
کد خبر: 406214
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۸:۳۰:۱۰

اعتمادآنلاین| رسول هلالی با اشاره به لزوم اهمیت دادن به سیستم‌های اعلام و اطفای حریق اظهار کرد: هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند نوع حوادث نیز متغیرتر می‌شود و باید آمادگی خود را همزمان با این پیشرفت افزایش دهیم و عقب نمانیم.

به گفته وی، طبق اطلاعات در سال‌های گذشته بافت و ساخت خانه‌ها طوری بود که حین وقوع حریق حدود 15 تا 17 دقیقه زمان برای فرار وجود داشت در حالی که امروز این مدت به 2 تا 3 دقیقه کاهش پیدا کرده است. در این شرایط سیستم اعلام حریق اهمیت بسیاری پیدا می‌کند چون فرصت فرار از حریق را افزایش می‌دهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی درباره لزوم آماده داشتن کپسول‌های آتش‌نشانی در منازل، ادارات، مدارس و... گفت: بسیاری از منازل با کپسول‌های آتش‌نشانی تجهیز شده‌اند؛ اما برخی از شهروندان بارها از کنار ‌آن می‌گذرند و حتی توجه نمی‌کنند که با کارآیی این کپسول‌ها آشنایی لازم را ندارند. مطالبه گری در خصوص یادگیری برخی از این موارد جزیی از تکالیف شهروندی است.

هلالی گفت: همه ما درباره حقوق شهروندی صحبت می‌کنیم اما این درباره تکالیف شهروندی نیز صحبت کنیم، همه باید برای یادگیری ایمنی مطالبه گر باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی افزود: متاسفانه بخشی از جامعه نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند، در این حالی است که در کنار فرهنگ سازی باید اعضای یک جامعه نیز مطالبه گر باشند.

هلالی با بیان اینکه بارها بر اهمیت وجود تجهیزات اعلام و اطفاء، خاموش کننده‌های دستی و.. تاکید شده اما توجه به آن‌ها نیز امری ضروری است، گفت: قطعا وجود ابزار اطفایی و سیستم‌های ایمنی حتی به صورت حداقل‌ها الزامی است.

وی اظهار کرد: خاموش‌کننده‌ دستی از وسایل اطفایی است که می‌تواند مثل یک ایستگاه آتش‌نشانی عمل کند البته به شرط اینکه زود متوجه حریق شویم، نحوه استفاده از این خاموش کننده را بلد باشیم و خاموش کننده آماده باشد. با توجه به اینکه معمولا اکثر حریق‌ها کوچک هستند. بنابراین اگر شرایط ذکر شده فراهم باشد یک کپسول خاموش کننده می‌تواند مثل ایستگاه آتش‌نشانی کارآمد باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه جانمایی، تعداد این کپسول‌ها دارای استانداردهای خاص است، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی و اعلام نیاز در خصوص بهره‌مندی از آموزش‌ها، به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش ببینند،‌ اگر هم فضای مورد نیاز در دسترس نباشد ثبت نام آن ها انجام می‌شود و در ادامه از سوی سازمان اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها