خانه اولی ‎ها در کدام محله‌ها به دنبال خانه می‌گردند؟

میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده در تهران طی فروردین‌ماه حدود 15 میلیون و 600 هزار تومان است که بر این اساس خرید یک واحد آپارتمان 60 مترمربعی در این محدوده قیمتی حدود 900 میلیون تومان تمام می‌شود.

خانه اولی ‎ها در کدام محله‌ها به دنبال خانه می‌گردند؟
کد خبر: 406244
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مقصد اصلی خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن مناطقی است که آپارتمان‌های تا 700 میلیون تومانی برای فروش در آنها عرضه می‌شود.
میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان معامله شده در تهران طی فروردین‌ماه حدود 15 میلیون و 600 هزار تومان است که بر این اساس خرید یک واحد آپارتمان 60 مترمربعی در این محدوده قیمتی حدود 900 میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که بودجه خانه‌اولی‌های حاضر در بازار مسکن به مراتب از این رقم پایین‌تر است.

بنابراین خانه‌اولی‌ها این روزها ناگزیر هستند نسبت به خرید آپارتمان‌هایی اقدام کنند که قصد سکونت در آنها را ندارند؛ به این معنا که یا از متراژ مطلوب آنها کوچک‌تر است یا در محله‌های هدف آنها واقع نشده یا اینکه نیازمند بازسازی اساسی است که فعلا نقدینگی کافی برای‌ آن در اختیار ندارند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند بودجه خانه‌اولی‌ها با احتساب وام اغلب به زحمت به 500 تا 600 میلیون تومان می‌رسد و در نتیجه آنها ناگزیر هستند روی متراژ 40 تا 60 مترمربع با سن بنای نسبتا بالا برای یافتن آپارتمان مناسب بودجه خود تمرکز کنند.

یکی از مناطقی که این روزها فایل مناسب خانه‌اولی‌ها در آن قابل جست و جو است، خیابان پیروزی و زیرمحله‌های این محور است. افزون بر این محله‌های ارزان‌قیمت منطقه هفت همچون خواجه نظام، نامجو و سبلان و نیز محله‌های واقع در مناطق 9 و 10 نیز املاک با این محدوده قیمت فروش را عرضه کرده‌اند.

جدول قیمت مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها