خلیل‌زاد با نگرانی از دستور حمله اشرف غنی به شبه‌نظامیان وارد کابل شد

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در بیانیه‌ای گفت، طالبان در جریان مذاکرات در دوحه نسبت به تصمیم رئیس جمهوری افغانستان برای دستور عملیات نظامی علیه این گروه شبه‌نظامی ابراز نگرانی کرد.

خلیل‌زاد با نگرانی از دستور حمله اشرف غنی به شبه‌نظامیان وارد کابل شد
کد خبر: 406274
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۱:۰۰:۲۹

اعتمادآنلاین| زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان روز چهارشنبه پس از ترک دوحه وارد کابل شد تا با دولت افغانستان درباره آغاز سریع روند سیاسی در این کشور گفت‌وگو کند.

وی در توییتی نوشت: ما درباره نگرانی‌های طالبان نسبت به دستور اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای انجام عملیات نظامی علیه این گروه شبه‌نظامی گفت‌وگو کردیم.

به دنبال حمله اخیر به یک زایشگاه و کشته و زخمی‌شدن مادران و نوزادان، غنی دستور حمله نظامی به طالبان را صادر کرد. دولت کابل طالبان را مقصر این حمله می‌داند در حالی که آمریکا تاکید کرده که داعش تنها مقصر و مسؤول این حمله است.

خلیل‌زاد گفت: من سه نشست سازنده با ملا برادر، معاون رهبر طالبان و دیگر اعضای کمیسیون سیاسی طالبان داشتم که در جریان آنها من از تمامی طرفین خواستم تا خشونت‌ها را کاهش داده و مفاد کلیدی توافق‌نامه امضا شده اخیر را به این شبه‌نظامیان متذکر شدم.

این نماینده آمریکا در توییت دیگری نوشت: توافق‌نامه آمریکا-طالبان به هم پیوسته است. بدین معنا که تعهدات نسبت به مقابله با تروریسم، مذاکرات بین‌الافغانی، خروج نیروها و کاهش تدریجی خشونت‌ها منجر به یک آتش‌بس دائمی می‌شود.

وی افزود: طالبان تعهد خود به این توافق‌نامه و اجرایش را بیان و تاکید کرده که هر کار بتوانند برای مستقر کردن شهروندان آمریکایی انجام می‌دهند.

خلیل‌زاد در ادامه گفت: من نیز موضوع ناپدید شدن مارک فرریچز و پل اووربای، شهروندان آمریکایی را مطرح و نسبت به حملات اخیر طالبان در قندوز، غزنی و خوست ابراز نگرانی کردم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها