عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

قالیباف ممکن است نیازی به حضور در جلسات نداشته باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که به گفته شما آیا برخی تخریب‌ها موجب شده که قالیباف در این جلسات حضور پیدا نکند؟ گفت: نه این گونه نیست، ممکن است سیاست قالیباف این گونه باشد که در این جلسات شرکت نکند و یا او نیازی نبیند که در این جلسات شرکت کند.

قالیباف ممکن است نیازی به حضور در جلسات نداشته باشد
کد خبر: 406302
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۲:۳۷:۱۵

اعتمادآنلاین| «حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، درباره جلسات مصطفی میرسلیم با وزرای دولت نهم و دهم بدون حضور محمد باقر قالیباف به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مذاکره و تبادل نظر تا قبل از تصمیم فراکسیون شورای ائتلاف، امری همیشگی است. از سوی دیگر افرادی که مدعی ریاست مجلس هستند طرح‌ها و برنامه‌های خود را باید ارائه بدهند. بنابراین بدنه مجلس نیز در جریان این برنامه‌ها و سیاست‌هایی که هر فردی درصدد است دنبال کند قرار می گیرد تا بتوانند در زمان لازم، تصمیم مناسبی را برای انتخاب رئیس مجلس بگیرند.

او افزود: براساس جمع‌بندی که در فراکسیون شورای ائتلاف صورت گرفته، قرار بر این شد افرادی که در مظان ریاست مجلس یازدهم هستند طی این مدت تا شکل گیری مجلس، نقطه نظرات خود، ضابطه و شاخص‌هایی که برای ریاست مجلس مدنظرشان است را متناسب با اعضای جدید مجلس و دیدگاه‌هایی که ائتلاف نیروهای انقلاب دنبال می کند را، مطرح کنند تا در افکار عمومی جامعه به صورت یک گفتمان تبدیل شود.

ترقی ادامه داد: در نهایت در جلسه‌ای که فراکسیون یا قبل از 7 خرداد و یا در همان روز 7 خرداد برگزار خواهد کرد، فراکسیون نظرات افراد و نامزدهای مختلف را می‌شنود و یک رأی استمزاجی گرفته می شود و هر کس که رأی بیشتری کسب کرد، همان فرد به عنوان فرد نهایی در جلسه نهایی مجلس مطرح می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: بنابراین این روند طبیعی و عادی است و هیچ اختلافی نیز در این روند وجود ندارد. بحث‌ها و فلسفه بافی‌هایی که از خارج از جریان اصوگرا مطرح می شود ساخته و پرداخته رسانه‌ها است و واقعیت عینی ندارد. فراکسیون نیروهای انقلاب که همان شورای ائتلاف است، در حال حاضر 58 نماینده از همه استانها انتخاب شده اند که شورای مرکزی آن را، تشکیل دهند. به هر حال کارها در حال انجام است و خود فراکسیون هم بالغ بر 240 عضو دارد.


او در پاسخ به این سوال که چرا در جلسات میرسلیم و وزرای احمدی‌نژاد، قالیباف حضور پیدا نکرد؟ گفت: قالیباف دعوت شد. اینکه چون او به جلسه نیامده مشکلی وجود داشته باشد این‌گونه نیست. همه نامزدهای ریاست مجلس به این جلسه دعوت شدند قالیباف نیز دعوت شد. اینکه او حضور پیدا نکرده شاید به دلیل گرفتاری و یا هر چیز دیگری است و یا اینکه نظری نداشته در این جلسه شرکت کند، بحث دیگری است. اما همه تصمیم شان بر اساس خرد جمعی است نه اینکه عده ای علیه عده ای دیگر بخواهند، زد و بندی انجام دهند، چنین چیزی مطرح نیست. اینها اگر می خواستند دنبال چنین مسائلی باشند از ابتدا ائتلاف نمی کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا محمدباقر قالیباف با برگزاری چنین جلساتی مخالف است، با توجه به اینکه بسیاری از چهره‌های نزدیک به او، برگزاری برخی جلسات را به معنای نه به قالیباف تفسیر کرده اند، تاکید کرد: بنده فکر نمی‌کنم که این گونه باشد. به هر حال طبیعتا در این نوع جلسات، چون چارچوب‌ها و شاخص‌ها مطرح می‌شود اگر یک زمانی فردی بخواهد به تخریب یکی از نامزدهای ریاست مجلس بپردازد، کار نادرستی انجام می‌دهد. چون جزو اصولی است که همه پذیرفته‌اند که به هیچ عنوان یکدیگر را تخریب نکنند اما در مجموع قالیباف در حال تلاش برای اثبات خود به عنوان یک فرد لایق و شایسته برای ریاست مجلس است. در عین حال سایر نامزدهای ریاست نیز در حال تلاش برای جلب نظر نماینده‌ها هستند.

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که به گفته شما آیا برخی تخریب‌ها موجب شده که قالیباف در این جلسات حضور پیدا نکند؟ تصریح کرد: نه این گونه نیست. ممکن است سیاست قالیباف این گونه باشد که در این جلسات شرکت نکند و یا او نیازی نبیند که در این جلسات شرکت کند. این عدم حضور را باید از قالیباف پرسید. یقینا او دعوت شده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا جوانان حزب موتلفه مخالف کاندیداتوری میرسلیم برای ریاست مجلس هستند؟ عنوان کرد: به هر حال اینها مصوبه شورای مرکزی است. در شورای مرکزی هم نیروهای جوان و هم نیروهای قدیمی حضور دارند. این اعضا در شورای مرکزی حزب موتلفه با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنند و به همراه هم به یک تصمیم واحدی دست پیدا می کنند. ممکن است برخی افراد، نظرات دیگری داشته باشند. بدین گونه که برخی اعضا بحث می کردند که ما نباید صفر و صدی تصمیم بگیریم. میرسلیم اگر فقط برای ریاست مجلس، کاندید شود بعدا برای پست‌های دیگر مانند نایب رییسی مجلس و یا پست‌های کلیدی دیگر مجلس نامزد نخواهد شد که این به ضرر نامزد موتلفه است.

چنین بحث‌هایی مطرح شده است اما اینکه جوانان موتلفه مخالف باشند بنده چنین چیزی نشنیدم. بنابراین چنین بحث‌هایی صورت می گیرد اما در نتیجه، تصمیم نهایی را شورای مرکزی اتخاذ می کند و در نهایت دبیرکل اعلام می کند و همان مبنای سیاست، حزب موتلفه است.

حمیدرضا ترقی بیان کرد: معمولا بدین گونه است که اگر میرسلیم کاندیدای ریاست مجلس شود نمی‌تواند کاندیدای پست‌های دیگر مجلس شود. بدین معنا که در رقابت برای ریاست، معمولا اگر فردی رئیس نشود برای نایب رئیسی مجلس و برای حتی منشی نیز نامزد نمی‌شود یا رئیس هستند یا در کف مجلس، مانند بقیه نماینده‌ها حضور دارند مانند عارف که رئیس نشد. در رقابت نایب رئیسی این گونه نیست ممکن است یکی رای کسب کند و دیگری رای نیاورد اما به هر حال می تواند در قسمت منشی‌ها حضور داشته باشد اما سطح رقابت ریاست مجلس چون بالاست صفر و صدی است ممکن است یکی رای بیاورد و دیگری موفق نشود. بنابراین اگر کاندیدای ریاست مجلس رأی نیاورد باید مانند نمایندگان در جایگاه بنشیند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها