کد خبر: 406321
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۳:۵۲:۱۳
| |

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نه مجلس یازدهم و نه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که مردم به سمت ناامیدی رفته‌اند و تا زمانی که جایگاه نهادهای انتصابی قوی‌تر و جایگاه نهادهای انتخابی ضعیف‌تر می‌شود، بیشتر به این ناامیدی دامن زده خواهد شد.

نه مجلس یازدهم و نه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند
کد خبر: 406321
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۳:۵۲:۱۳

اعتمادآنلاین| «جلال جلالی‌زاده»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان با تاکید بر اصلاح‌طلبی جامعه محور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به نظر بنده خاتمی در سخنانی که اخیرا مطرح کرد به نوعی بر اصلاح‌طلبی جامعه محور تاکید داشت. البته خاتمی تلاش می‌ کند صلح و آرامش و آشتی را در بین گروه‌های مختلف ایجاد شود و بیشتر بر آرامش و مدارا تاکید دارد اما آنچه که در حال حاضر، اصلاح‌طلبان به آن رسیده اند بحث جامعه محوری است که بدون همراهی مردم و جامعه نمی توانند، کاری را پیش ببرند.

او افزود: اصلاح‌طلبی حکومت محوری هم نشان داده که تاثیر چندانی در ایجاد پایگاه اجتماعی و یا تحکیم پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان ندارد. بنابراین بهترین راه، بازگشت به مردم و امیدوار شدن به حمایت مردمی است که در زمان‌های مناسب و شرایط بهتر از اصلاح‌طلبان، حمایت کنند.

جلالی‌زاده ادامه داد: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که مردم به سمت ناامیدی رفته‌اند و تا زمانی که جایگاه نهادهای انتصابی قوی‌تر و جایگاه نهادهای انتخابی ضعیف تر می شود، بیشتر به این ناامیدی دامن زده خواهد شد.

این استاد دانشگاه تهران عنوان کرد: اصلاح‌طلبان تا زمانی که نتوانند امیدی را با ایجاد تغییرات در جهت منافع مردم ایجاد کنند و نهادهای انتخابی را گسترش دهند نمی توانند کار خاصی انجام دهند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بی‌اعتمادی مردم چالشی نه تنها پیش‌روی اصلاح‌طلبان بلکه اصولگرایان است، تاکید کرد: نه اصلاح‌طلبان در حال حاضر می توانند برای مردم کاری انجام دهند و نه اصولگرایان. روشن است که وضعیت دشوار اقتصادی موجب شده تا مردم دچار مشکلات بسیاری شوند. حال چه اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان متاسفانه نتوانستند اقدام خاصی برای بهبود وضعیت مردم انجام دهند. متاسفانه شعارهای بسیاری از دولت‌های گذشته تاکنون در مبارزه با فساد سر داده شد اما نتوانستند آن طور که باید با فساد مبارزه شود. در میزان عدم موفقیت در مبارزه با فساد هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان شبیه با یکدیگر برابر هستند. همانگونه که در مسائل اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم می‌تواند این مشکلات را کم کند، عنوان کرد: به نظر من مجلس یازدهم نیز نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد یعنی به‌گونه‌ای وضعیت به بن‌بست کشیده شده که آنها هم نمی توانند. بنابراین تا یک اراده قوی نباشد مشکلات کشور حل نخواهد شد. به نظر من تنها کسی که می‌تواند گره بسته مشکلات کشور را حل کند، مقام معظم رهبری است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها